החלטתם להקים עסק, פתחתם את הדלת בשעה טובה. עכשיו רק נשאר לחכות שהלקוחות יתחילו להציף אתכם בעבודה ותהיו עשירים ותגשימו את חלומכם.
רגע לפני, כדאי שתדעו, הסטטיסטיקה נגדכם!
מדוח משרד הכלכלה אשר פורסם בינואר 2016 עולה כי אחוז העסקים שנסגרים בשנה, ביחס לאלו שנפתחו, גדול מ-50%.
משמע, על כל 2 עסקים שנפתחים לפחות אחד נסגר.
יש מספר דברים שחייבים להקפיד לעשות כדי שתוכלו לצלוח את השנה הראשונה לחיי העסק בהצלחה:
רעיון מבריק לצד תכנון מדויק
כמה פעמים ישבתם עם חברים וחשבתם על רעיון מבריק לעסק שיכל להצליח? ואז כמה שנים אחרי נתקלתם במישהו אחר שעשה את זה?
רעיון מבריק לעסק חשוב מאוד להצלחה אבל הוא לא יכול לפרוש כנפיים בלי תכנון מדויק או אף גרוע מכך, יפרוש כנפיים ללא תכנון מדויק ויתרסק… הקדישו זמן ומחשבה ותכננו היטב את דרך הפעולה להקמת העסק. בחנו אם יש לכך היתכנות עסקית, בנו תכנית עסקית מלאה הנוגעת בכל נושאי העסק, בנו תקציב מהודק להקמה ולפעילות העסקית וקחו בחשבון את ההוצאות הצפויות והלא צפויות.
רעיון מבריק לצד תכנון מדויק יהפוך אתכם ל-"מישהו אחר שעשה את זה".
כסף כסף כסף
חסכתם קצת כסף וישר רצים להקים את עסק חלומותיכם? תחשבו על זה שוב!
אף פעם אל תשקיעו בעסק את כל כספכם ותמיד תשאירו בצד חלק מהסכום לטובת הדברים הלא צפויים והימים הקשים. קחו בחשבון שעסקים חדשים לרוב לא רווחיים במהלך החודשים הראשונים לחייהם ואתם חייבים להיערך לכך. השקיעו חלק מכספכם בעסק והשאר תיקחו בהלוואה. כיום הריביות נמוכות מאוד ויש הלוואות מאוד אטרקטיביות לעסקים חדשים.
כסף כסף כסף – זה שם המשחק – דאגו להגיע עם מספיק מזה בשביל שלא תתקעו בלי זה.
כל חודש סיפור חדש
פתחתם את העסק ואין אושר גדול מזה אבל מה זה כל הבלאגן הזה? תשלום לספקים בשוטף +30, מועדוני לקוחות כגון סיבוס ותן ביס בשוטף + 60, משכורות לעובדים כל חודש ועוד ועוד הוצאות וכל אחת במועד אחר.
ניהול תזרים המזומנים בעסק חשוב מאוד להצלחת העסק. תגיעו מוכנים לכל חודש מחדש ודעו מה מצפה לכם כדי שלא תתקעו בלי מזומנים. תכינו לעצמכם טבלה, רכזו בה את כל התשלומים וחלקו לפי חודשים, כדי שתוכלו להיערך לחודשים בהם התשלום צפוי להיות גבוה.
כל חודש סיפור חדש – תכננו אותו ותתכוננו אליו ורק ככה הסיפור שלכם יהיה אגדה.
מישהו מכיר אותי?
איזה עסק מדהים יש לי אבל איפה הלקוחות? אם אתם לא רוצים לשאול את עצמכם את השאלה הבאה אז כדאי שתתחילו לחשוב על שיווק ופרסום העסק שלכם.
אחרי הכול, יכול להיות שהעסק שלכם נהדר, אבל אם אף אחד לא מכיר אותו, אז אף אחד לא יבוא אליו. דבר ראשון, תגדירו למי אתם פונים, עסקים רבים נוטים להגיד שכולם הם הלקוחות שלהם. נסו לחשוב, האם זה נכון לשווק לכולם? האם מסר שיווקי לאימהות זהה למסר שיווקי לרווקות? הגדרת קהל היעד יסייע לכם לאתר את אפיקי הפרסום הרלבנטיים, להגדיר תקציב מתאים בהתאם לצפי ההכנסות מאפיק השיווק ולהפוך את השיווק מרק הוצאה מוכרת למכונה להדפסת כסף.
שיווק ממוקד יגרום לכך שקהל היעד שלכם ידע מי אתם ומה הוא יכול לקבל ממכם.
הריי אתם לא רוצים להיות אלה שישאלו את עצמם "מישהו מכיר אותי?".
העסק ממריא, נא לעלות על הטיסה
יצרתם לכם קהל לקוחות ואתם רואים שהעסק מתחיל להמריא. לא להיבהל מההצלחה, זה הזמן לנסות להבין מה הוביל להצלחה הראשונית ולייצר מנגנונים שישכפלו וישכללו אותה עם הזמן. יצירת חווית ה-WOW ללקוחות, שימור לקוחות מרוצים ויצירת מנגנוני בקרה לבחינת עמידה ביעדים העסקיים יאפשרו לכם לוודא שאתם משכפלים את ההצלחה הראשונית.
העבודה הקשה מתחילה כאן! אז נא לעלות על הטיסה, לעבוד על שימור ושכפול ההצלחה כי העסק ממריא ואתם רוצים להיות בטיסה הזו.
היצמדו לכללי הברזל האלו ותצליחו! ככה צולחים את השנה הראשונה לחיי העסק!
בהצלחה! אשמח לעמוד לרשותך בכל עת.