ייעוץ ארגוני לחברות
מה מבדיל חברה מצליחה מחברה לא מצליחה?
למה יעוץ ארגוני לחברות נחוץ?
כאשר מודדים הצלחה של חברה מסתכלים על התוצאות הסופיות. מבינים מהו מחזור המכירות ועונים על השאלה מה הם הרווחים של החברה. חברה מצליחה נמדדת על פי ערכים מספריים. בכדי להגיע לתוצאות מספריות טובות וחיוביות יש תהליך שצריך לעבור.
חברה צריכה להתנהל בצורה מסודרת, תוך יישום תכנית עבודה מסודרת ומתאימה. בכדי להכין תוכנית כזו צריך לדעת כיצד יש להתנהל. יש צורך להיעזר בשירותי ייעוץ ארגוני לחברות, יועצים אלו מסייעים לחברות להתנהל בצורה נכונה ויעילה בכל מרכיבי העסק.
תהליך ייעוץ ארגוני לחברות
ייעוץ ארגוני לחברות מספק ליווי אישי לכל אורך התהליך, בין אם מדובר בחברה שעדיין לא קמה ומתחילה את צעדיה הראשונים, ובין אם מדובר בחברה שעומדת בפני משבר כלשהוא ומעוניינת לייעל ולשפר תהליכים.
איך מגיעים למצב בו החברה מצליחה?
הצלחה זה לא דבר שנהיה בן רגע, יש דרך ותהליך שצריך לעבור, וכחלק מהתהליך, להלן רשימה חלקית של מה שצריך לבצע:
-
הגדרת קהל יעד:
חברות רבות מנתחות את קהל היעד שלהן בצורה לא נכונה ולא מדויקת מה שמוביל בהרבה מקרים לחוסר הצלחה. כאשר חברה מפתחת מוצר או שירות, היא צריכה להעמיד מול עיניה את קהל היעד. המוצר או השירות נועדו לקהל יעד מסוים, הם נועדו לענות לו על צורך כלשהוא, והעסק צריך להבין בדיוק למי הוא פונה. ואיזה צורך הוא ממלא.קיימת חשיבות רבה מאוד להגדרה מדויקת של קהל היעד. בהרבה מקרים אנחנו רואים מוצר שקיים בשוק אך הוא אינו נמכר כפי שהחברה שלו תכננה שימכר. לאחר בירור ובדיקה, רואים שהחברה לא הגדירה נכונה את קהל היעד. לא ידעה למי היא פונה ולא הבינה איזה צורך היא מגיעה למלא. זה אף עלול להוביל להפסדים כלכליים, וזה בהחלט דבר שניתן למנוע בתכנון נכון.
-
ניתוח מתחרים:
ישנן חברות שלא מנתחות את המתחרים הסובבים אותה. ישנן חברות שאף אינן מזהות מי המתחרים הפועלים בתחום. כדי להצליח, חשוב להכיר את הסביבה התחרותית שלכם. מהן הנקודות חוזקה ותורפה שלהם. בהתאם ליצור בידול. צריך להכיר גם את החוזקות והחולשות של העסק שלך, של המוצר שלך. כאשר לא מבצעים ניתוח מתחרים כראוי עלולים לפספס בענק.
-
תכנון פיננסי:
חלק בלתי נפרד מעסק מצליח הוא תכנון פיננסי מדויק ומתוכנן מראש. בשלב ההתחלתי של פתיחת העסק יש צורך בהשקעה כספית לא מעטה. זה עוד לפני שמגיעות ההכנסות. לרוב, הסכום הראשוני מושקע מכיסו הפרטי של היזם \בעל העסק, וזה סכום שצריך להשקיע בחוכמה. על כן יש לחשב במדויק מהו התקציב הראשוני הנדרש, וכן לתכנן את שאר ההוצאות הצפויות להיות בהמשך פעילות העסק. כמו כן, חלק חשוב בניהול העסק הוא גיוס מקורות מימון. נדרש כסף רב שבמקרים רבים לבעלי העסק אין אותו, והם נדרשים לקחת הלוואות ממקורות מימון לעסקים שונים. על כן יש לבצע גיוס כספים. תכנון תקציבים מראש מגדיל את הסיכויים לכך שלא יהיו הפתעות לא צפויות. לחילופין, חברה שאינה מתכננת את התקציבים כפי שצריך מראש, עלולה להיתקל בתנודות רבות בתחום הפיננסי, דבר שיכול להוביל לבעיות פיננסיות קשות.
לסיכום: היתרונות של יועץ מקצועי
ניתן לראות שישנן לא מעט פעולות שצריך לעשות בדרך אל ההצלחה, וצריך לעשות אותן נכון. בכדי ליישם אותם על הצד הטוב ביותר ובהתאמה אישית לעסק שלך אנו ממליצים לך להיוועץ ביועצים מקצועיים. יועצינו מותאמים ללקוחות לפי תחומי ההתמחות שלהם והכל כדי להוביל את לקוחותינו להצלחה. זכרו! תכנון נכון מוביל להצלחה! וזה מה שמבדיל בין חברה מצליחה לחברה כושלת.