הוד השרון היא עיר הממוקמת באזור השרון, אולם שייכת למחוז המרכז. כאשר ניגשים לפתיחת עסק חשוב לבחור את המיקום הגיאוגרפי שלו. אזור המרכז הוא אזור מרכזי יותר, הומה אדם, יש בו אוכלוסייה יותר מגוונת, אזור רועש יותר. לעומתו, אזור השרון הוא אזור שקט יותר, פחות פקוק, ניתן לפלח את האוכלוסייה בו יותר בקלות. אחת הבחירות החשובות ביותר בפתיחת עסק הוא לבחור היכן ימוקם בית העסק. במאמר זה נסביר על יתרונות ייעוץ עסקי בהוד השרון, ועל שירותי הייעוץ אותם אנו מציעים.
בחירת המיקום נובעת משיקולים רבים, בניהם היבט התחרות:
טרם הקמת העסק חשוב לבדוק מיהם המתחרים, מהן נקודות החוזקה והחולשה שלהם, וכיצד העסק שלך מייצר בידול לעומתם. כמו כן, צריך לנתח את המתחרים הנמצאים בקרבה גאוגרפית לעסק שלך. לדוגמא, אם אתה מתכנן לפתוח מסעדה בהוד השרון ברחוב מסוים, יש לבדוק מיהם העסקים שנמצאים ברחוב שלך, האם קיימות מסעדות ברחוב? האם ישנם עסקי מזון אחרים בקרבת בית העסק? במידה וקיימות מסעדות, האם הן תואמות לקונספט של המסעדה שלך. עוד בנושא הקמת עסק בתחום המזון.
כל אלו צריכים להיבדק בשלב ההתחלתי, שכן קהל היעד שלך יכול להילקח על ידם. ובמידה ובכל זאת תרצה למקם את המסעדה שלך בקרבת המתחרה לפחות תוכל לדעת זאת מראש ולתכנן את צעדייך בהתאם. ישנם יועצים עסקיים המספקים ייעוץ עסקי בהוד השרון, אלו יועצים המלווים את בית העסק בתהליך הקמת העסק ובזמן פעילות העסק, בין אם במשברים ובאתגרים ובין אם בניהול תקין של עסק, ניהול כלכלי, מקצועי ועסקי.
הזכרנו קודם את הוד השרון, שהיא למעשה מתמקמת באזורי השרון והמרכז. בעלי עסקים רבים מעדיפים להקים את העסק שלהם באזור שקט יותר מהמרכז, וזאת משום שהמרכז מלא עסקים, ומידת התחרות בו גבוהה יותר. מלבד זאת, במרכז קשה יותר להתנהל מבחינת נסיעות, יש יותר פקקים, בהרבה ערים במרכז הארץ קשה מאוד למצוא חניה (כמו לדוגמא תל אביב ורמת גן).
היתרונות של ייעוץ עסקי בהוד השרון
ייעוץ עסקי בהוד השרון מסייע לבעל העסק לבחור את המיקום של העסק שלו בהתאם לתחרות בשוק, ובהתאם לקהל היעד.
מדוע משנה לקהל היעד היכן העסק ימוקם? האם קהל היעד לא יגיע אלי בכל מקרה?
בסופו של דבר כל עסק מכוון לקהל יעד מסוים (ישנם עסקים שמכוונים למס' קהלי יעד), וקהל היעד הוא זה שמספק לבסוף את מטרת העסק – ההכנסות, ולכן, על בעל העסק לענות על צרכיו של הקהל, שהוא הלקוח הפוטנציאלי מבחינתו, ועל פיו יישק דבר. כך שאם אני כבעל עסק יודע שקהל היעד שלי צריך להיות נגיש מבחינת תחבורה ציבורית אמקם את בית העסק שלי במקום שהתחבורה הציבורית מגיעה אליו בקלות, ולחילופין, אם קהל היעד שלו הוא כזה שמתנהל ברכבים פרטיים אדאג שהעסק שלי ימוקם בקרבת חניונים.
נקודת המוצא היא שהעסק צריך להתאים את עצמו לקהל היעד, ישנם לקוחות פוטנציאליים שעלולים לאבד במידה ולא מנהלים זאת בצורה נכונה. ייעוץ עסקי יודע לנתח את המיקום הגאוגרפי בו יפעל העסק ולמעשה יכול לזהות האם המיקום מתאים או לא מתאים, שכן אחת המטרות המרכזיות של כל עסק הוא לייצר הכנסות גבוהות יותר מההוצאות. ייעוץ עסקי בהוד השרון נדרש גם עבור עסקים בערים אחרות. היועץ העסקי בקיא בעולמות העסקיים והניהוליים, ויכול ללוות באופן מקצועי כל בית עסק (מקטן עד גדול) להצלחה.