לפני כתיבת המאמר הזה, ידעתי שאני לוקחת סיכון. רוב הרשתות לא יסכימו איתי ויבטלו את מה שיש לי לומר במחי כף. אך בחרתי בכל זאת לספר לכם, איך משוב מזכיינים יעזור לכם כרשת להגדיל רווחים ולהצליח להשיג את היעדים.
שתי השאלות המרכזיות שמעסיקות את כל הרשתות הן:
- איך לגרום לזכיינים לייצר יותר הכנסות?
- איך אני מפסיקה להיות "גננת" וגורמת להם לפעול על פי הנהלים?
רוב הרשתות עסוקות בהוספת נהלים, בהוספת עוד בקרה ועוד בקרה ובביקור תכוף בסניפים המוגדרים על ידם כבעייתיים. אם יש צורך אז גם מאיימים ומערבים עו"ד. ההתעסקות הבלתי פוסקת, במירוץ אחרי הזכיינים, הופכת להיות מעייפת, מתישה והכי מעצבן, לרוב גם בלי תוצאות.
אני לא מבטלת את מה שאתם עושים, זה חשוב! אך מעבר לכך שצריך לעשות את זה נכון (זה כבר נושא למאמר אחר..), צריך לחשוב קצת מחוץ לקופסה. נסו להיזכר, מתי בפעם האחרונה שאלתם זכיין מהו צריך? אבל שאלה כנה ואמיתית ומלאת כוונות.
האם אתם מבינים מה הזכיינים שלכם צריכים?
עם יד על הלב, האם כל פעם שזכיין התלונן, התעצבן או העיר הערה.. נכון שישר חשבתם, על מהו מבלבל את המוח? אין לו מושג על מה הוא מדבר! הוא סתם מקטר כל הזמן! ועוד נימוקים כאלו או אחרים שנתתם לעצמכם בכל פעם שזכיין שפך את אשר על ליבו.
באמצעות תהליך משוב מזכיינים סופר פשוט וקל ליישום, תפיקו יותר מהזכיינים שלכם.
צאו ממגדל השן ונסו להיכנס לנעליים של הזכיין: במשך 90% מהזמן, אתם עוסקים בניסיון לגרום לזכיין לעבוד לפי הנהלים. אך בואו תנסו לרגע אחד, להבין מה הצד השני צריך. פנו לכם זמן וקחו דף, תרשמו לכם על הדף, מה אתם חושבים שכל אחד מהזכיינים שלכם צריך? תכנסו לנעליים של כל אחד מהזכיינים ותנסו לדמיין אם היו שואלים אותו מהו צריך מכם, מהו היה אומר?
משוב מזכיינים: האם ידיעה בכל זמן נתון, מה הזכיינים חושבים, רוצים ומצפים מהרשת, היה משפר את התפקוד שלהם וביצועיהם? האם זה היה משפר את התקשורת בין הרשת לזכייניה? אני חושבת שכן ואתם?
שלחו לכל הזכיינים מייל, בקשו מהם למלא שאלון קצר אשר יכיל את השאלות בנושאים שהכי הייתם רוצים לדעת כיצד הם מרגישים כלפיהם.. רוצים שזה היה אנונימי? יש תוכנות קלות לתפעול שאפשר לשלוח דרכן ואז לא תדעו איזה זכיין רשם מה ואולי, כך גם הזכיינים ירגישו בנוח לשפוך את אשר על לבם ביתר קלות.
מעבר לכך, תבקשו מכל זכיין לרשום מספר דברים שהוא מרגיש שחסר לו, שהיה שמח אם היה לו. אולי, תגלו המון דברים שמבחינתכם כלל לא היו על השולחן ובאמצעות כלי זה, בקלות רבה, תוכלו לתת מענה ולשפר את התחושות וסט הכלים של הזכיין.
מצוי מול רצוי: עכשיו בדקו את עצמם, בלי לעבוד על עצמכם ובלי לתת לעצמכם תירוצים. זוכרים את הדף שרשמתם בשלב הראשון של המאמר הזה? קראו מה הדברים שאתם רשמתם ומה הם הדברים שרשמו הזכיינים שלכם.
האם מצאתם פערים?
האם הצלחתם לקלוע לצרכים של הזכיינים? אם כן, אז כל הכבוד! אתם מכירים ומבינים את הזכיינים שלכם וככל הנראה התקשורת שלכם אתם טובה ופתוחה. אך רגע, לפני שאתם נותנים לעצמכם טפיחה על השכם, אם ידעתם, למה לא עשיתם עם זה כלום?
אם לא, אני שמחה שבחרתם לעשות את זה. זו תחילתה של דרך חדשה. עכשיו, נסו להבין איך אתם מגשרים על הפערים. מה אתם יכולים להציע לזכיינים כדי לספק מענה לצורך שהם העלו?
פגישה אישית עם כל זכיין: מטרת הפגישה היא לגשר על הפערים שנוצרו! ביחד עם הזכיין נסו להחליט איך אתם מסייעים לו לקבל את מה שהוא צריך ולדעת איך לקשר בין הצרכים שלו לצרכים הרשתיים.
- איך זה מקדם את העשייה המשותפת?
- איך זה מייצר הגדלת הרווחים ושיפור ההתנהלות?
מרגישים שהזכיין זקוק ליותר ממה שאתם צריכים, פנו לייעוץ לזכיינים מקצועי.
היתרונות הרבים של ייעוץ מקצועי לשיפור משוב מזכיינים
יועץ המומחה לייעוץ עסקי אשר יספק לזכיין את המענה הנדרש, יעזור לו להתגבר על הפערים ויסייע לשניכם להרוויח יותר. הבטחתי שהתהליך פשוט וקצר. נסו! הוא יכול להניב לכם המון!!
זכרו! בחרתם לעשות משוב מזכיינים? תתקשרו את התהליך לזכיינים, עדכנו אותם שאתם רוצים לדעת מהם צריכים ונסו לגרום להם להבין שזה אמיתי וכנה. אל תתייאשו אם בהתחלה, הם יהיו סקפטיים. אחרי כל, מאז הקמת הרשת ועד כה, זה לא קרה.
כל שינוי מתחיל בצעד קטן. מספיק שיראו שזכיין אחד ביקש וקיבל ותאמינו לי, ברגע שיגלו שאתם מתכוונים לזה, הם ידאגו שתדעו מהם צריכים. רוצים לדעת איך להוביל את הזכיינים שלכם ליצירת תקשורת טובה יותר ולהגדלת המחזורים? אנחנו כאן לשרותכם!