בואו נדון רגע באחד הנושאים החשובים ביותר – איך להכשיר עובדים? מדובר בהליך משמעותי ביותר על מנת לאפשר לצוות העובדים להיכנס ולהיקלט במקום העבודה בקלות יתרה. במסגרת ההכשרה, זה בדיוק הזמן המתאים ביותר לתת לעובדים את הכלים המתאימים ואת כל המידע לו הם זקוקים על מנת להפוך אותם ליעילים יותר.
רגע לפני ההכשרה של העובדים חשובה מאד לשאול איך להכשיר עובדים באמצעות מספר שאלות מנחות אשר יסייעו למנהלים של הארגון לרדת לעומקם של הדברים:
- מתי הליך ההכשרה יתחיל?
- מה משך זמן ההכשרה?
- מה חשוב להשיג במסגרת הליך ההכשרה?
- מהו הרושם אשר העובדים החדשים צריכים לקבל במסגרת הליך ההכשרה?
- אילו מטרות יש לקבוע לעובדים החדשים?
- מהם המדדים להצלחה?
- האם מדובר בהליך יעיל?
אמנם מדובר בסדרת שאלות אשר עשויה להיות מפחידה, אך חשוב כי כל מנהל בארגון אשר קולט עובדים חדשים ישאל את השאלות הללו על מנת לנהל את הליך ההכשרה בצורה הטובה ביותר. יש לזכור כי הליך הכשרה איכותי כולל בין היתר את שימור העובדים. ארגונים רבים עשויים לאבד עובדים חדשים זמן קצר לאחר ההכשרה שלהם ולכן יש חשיבות רבה לרושם הראשוני של הארגון ולדאוג לחבר את העובדים למטרות הארגון.
אילו שיטות של הכשרת עובדים חשובות
מוזמנים לקחת את הזמן: אין כל סיבה לזרז את הליך ההכשרה – מדובר בריצה למרחקים ארוכים ולא ריצה קצרה. לפי מחקרים אשר נערכו בתחום נמצא כי עובדים חדשים עוזבים את מקום העבודה תוך חצי שנה מיום ההגעה שלהם. במהלך הזמן הזה העובדים לומדים כיצד לבצע את העבודה וכיצד הארגון עובד וכיצד להתאים את עצמם לצוות. במסגרת הליך הקליטה של העובדים החדשים עליהם לקלוט מידע רב ולעיתים זה עשוי להיות מורכב.
על ההליך להיות אפקטיבי גם בימים הראשונים של קליטת העובדים וגם לאחר מכן במטרה לשמור על העובדים ולחזק אותם. באמצעות הליך הכשרה אפקטיבי יהיה ניתן לאפשר לעובדים ללמוד בקצב שלהם ולשמר אותם לאורך זמן רב. נוסף על כך, במהלך ההכשרה תהיה להם אפשרות רבה ללמוד על התרבות הארגונית של הארגון וההטבות השונות המגיעות להם. עוד בנושא הנעת עובדים.
איך להכשיר עובדים באמצעות הגדרת מטרות?
חשוב ביותר להגדיר את המטרות בצורה הברורה ביותר תוך אפשרות לבקר את ההתקדמות של העובדים במטרה לסייע להם להתמקד בכל הדברים אשר חשובים במהלך ההכשרה. אין כל סיבה כי במסגרת ההכשרה העובדים ירגישו בודדים ולא תהיה להם אוזן קשבת. לפיכך, באמצעות הגדרת מטרות בצורה הברורה ביותר ניתן לוודא כי העובדים מסונכרנים ולמנוע אי נעימות. המדריך המלא בנושא הערכת עובדים.
שילוב של מנטורים ותיקים: מחקרים אשר נערכו בנושא מראים כי שילוב של מנטורים ותיקים בארגון מהווה גורם משמעותי ביותר בהכשרה של עובדים בעת הכניסה שלהם לתפקיד. חשוב ביותר להסביר לעובדים חדשים בארגון כי צוות ההנהלה נמצא על מנת להבטיח כי הכניסה שלהם לתפקיד תתבצע בצורה הטובה ביותר תוך ידיעה כי שביעות הרצון שלהם במקום הראשון. השילוב של מנטורים ותיקים יסייע לעובדים החדשים להרגיש בנוח יותר וכך הם יוכלו לשאול את המנטורים שאלות שונות ולהתקדם בעבודה תוך ליווי צמוד.
הכרת העובדים ותקשורת תקינה
בחינת התקדמות לעיתים קרובות: יש לבחון את ההתקדמות לעיתים קרובות יותר. אם חשבתם כי יש דבר כזה יותר מדי תקשורת, הרי אין דבר כזה. למעשה, ההמלצה היא לתקשר עם עובדים חדשים בתדירות גבוהה ככל הניתן וכך הם ירגישו בנוח ותהיה להם האפשרות לפנות אליכם בכל שאלה נתונה. ישנם לא מעט מקרים בהם עובדים חדשים עושים מה שנראה להם נכון כי לא ממש נעים להם לשאול.
במהלך השבועות הראשונים בעבודה, חשוב ביותר להתעדכן עם העובדים החדשים לעיתים קרובות יותר ובסיומו של השבוע הראשון כדאי לקחת אותם לשיחה ולשאול אותם על כל מה שקרה במסגרת השבוע הראשון בעבודה שלהם.