אנחנו נאתר את המאפיינים שהופכים את העובדים שלכם למשמעותיים לארגון ונדאג לייצר תהליכים תומכים שיובילו לתהליכי גיוס, למידה והכשרה אפקטיביים.
אנחנו נדאג ליצירת סינרגיה ארגונית. החל מהגדרות תפקיד מסודרות, חלוקת סמכויות ועבודת ממשקים יעילה וטובה לארגון. כך שכל מחלקה תבין את המשמעות שלה בארגון ותדאג לסייע למחלקות אחרות לצמוח ולהשיג ביחד את היעדים.
עובדים צריכים לדעת "למה" הם עושים את מה שהם עושים ולהתחבר ולהאמין שהם מסוגלים לעשות זאת. לכן, אנחנו נדאג לייצר תהליכי הערכה, הנעה ומנהיגות שיובילו את העובדים והמנהלים שלכם להבין מה נדרש לעשות ולהאמין שהם מסוגלים לעשות זאת כדי להגשים את המטרות המשותפות.
1
הבעיה: מנהלים אזוריים לא מעודכנים בנדרש וקשה לעדכן ולגייס אותם לתהליכים הנדרשים ברשות.
הפתרון: יצירת מרחב למידה וירטואלי משותף ותהליך שולחן עגול משותף כדי לאפשר את המרחב.
מה אנחנו עשינו?
הבעיה : תהליכי העבודה בארגון גורמים למנהלות בארגון להתמקד בכיבוי שריפות ותגובתיות יתר למצב הקיים.
הפתרון : זיהוי הגורמים המשפיעים ושינוי תהליכי העבודה בכלל המחלקות ויצירת מסע לקוח שיאפשר עבודת ממשקים יעילה וטובה.
מה אנחנו עשינו?
הבעיה: מנהלים ועובדים פועלים כרצונם וללא תהליכי הערכה מסודרים. כתוצאה, אין אחידות בהתנהלות הארגונית ושיח משותף בין מנהלים לעובדים הינו תלוי מנהל ומחלקה.
הפתרון: הארגון רצה שנבנה את תהליכי הערכה ואח"כ הוא יטמיע לבד. במקום זה, שילבנו את תהליך בניית הערכת העובדים יחד עם עבודה עם המנהלים וכתוצאה תהליך הערכה הוטמע בזמן הסדנאות למנהלים.
מה אנחנו עשינו?
הבעיה: ארגון שהפך להיות מעסק משפחתי לחברה בת 300 עובדים כאשר התרבות הארגונית היא כיבוי שריפות תמידי וחוסר סדר וארגון בין המחלקות, היעדר תקשורת נכונה בין המחלקות וצורך
הפתרון: יצירת ושינוי תרבות הארגונית מ"כאן ועכשיו" לארגון שעובד ביחד להשגת מטרותיו.
מה אנחנו עשינו?
הבעיה : תהליך הכשרה ארוך ולא מתאים לאנשי מכירות בחנות קמעונאית
הפתרון: יצירת תהליך למידה חוויתי ועצמי שקיצר משלוש שבועות הכשרה ל- 7 מפגשי התלמדות קצרים וממוקדים.
מה אנחנו עשינו?
ייעוץ ארגוני הוא תהליך שמטרתו לבחון תחום מסוים או מגוון תחומים בארגון ולבנות תכנית עבודה ולהטמיע אותה ביחד עם הארגון. תפקיד היועץ משתנה בתפיסת היועץ. יש הבוחרים לספק את הייעוץ ולדאוג שהארגון יבצע את התוכנית, ויש יועצים, כמונו, שמאמינים שהדרך הנכונה היא לסייע לארגון ולהיות חלק פעיל בהטמעת התוכנית.
יש מגוון סיבות לשילוב יעוץ. קודם כל, צריך להיות מוכנים לתהליך ולרצות אותו. בד"כ הסיבות לשילוב ייעוץ בארגון הן שרוצים לייעל תהליך קיים או לפתח תהליכים חדשים או שיש בעיות ארגוניות שלא ניתנות לפתירה לבד. חלק מהסיבות שפונים לייעוץ ארגוני הן: א. פיתוח ארגוני ב. רצון לשפר או להקים אפיקים נוספים בארגון. ג. תחלופת עובדים גבוה ד. היעדר כלים ניהוליים לצוות הניהולי ה. בעיות בהתנהלות בין ממשקים/צוותים בארגון ו. חוסר סדר והגדרות תפקיד ז. הנעת עובדים ח. צורך בתהליכי הערכה עובדים ויש כמובן סיבות נוספות.
נחלק את התשובה לשניים: א. כשיודעים מה הבעיה והסיבות שלה – אז נפגשים ובוחנים ביחד מה הפתרונות האפשריים, מה ריאלי ומה לא, מה במסגרת התקציב בארגוני ומה לא ומה ההשלכות של כל אופציה ואז בוחרים את האופציה שהכי נכונה עבורכם. ב. משהו לא עובד ולא יודעים לשים את האצבע או יודעים באופן כללי את הבעיה- במקרה הנ"ל, צריך קודם כל לאבחן, לבדוק את הבעיה ולהבין ממהי נובעת. למשל: תחלופת עובדים יכולה לנבוע מגיוס שגוי, מתהליך הכשרה שגוי, מיחס מנהל, מתנאי שכר וכד'. המטרה היא להבין את הסיבות שהובילו לתחלופה ובהתאם לבנות תוכנית לשימור עובדים.
בראש ובראשונה, חיבור אישי. אם אתם לא תרגישו שאתם סומכים על היועצים שבחרתם והם "מבינים את הראש שלכם", זה לא יצליח. לא משנה כמה היועצים המקצועיים. אל תבקשו הצעות מחיר בטלפון ובמייל, תפגשו עם היועצים שאתם רוצים, תכירו אותם, תבינו אם הם יכולים להוביל אתכם והאם הם מתאימים לתרבות הארגונית שלכם.
א. להקצות מראש זמן ותקציב לתהליך – תהליכי ייעוץ ארגוני הם לרוב תהליכים ארוכי טווח, לא פחות מ-3 חודשים ליצירת תהליך משמעותי בארגון. וודאו לפני תחילת התהליך, שאתם יכולים לעמוד בנדרש. הכי גרוע זה להתחיל תהליך ואח"כ לעצור.
ב. מחויבות ההנהלה לתהליך – אם אתם לא מחויבים, העובדים לא מחויבים. העובדים ירגישו מהר מאוד אם אתם "רק מדברים" או גם עושים.
ג. עקביות – זיגזוג זהו מחלה גרועה מאד לתהליכים כאלו. שקלו מראש את כל ההשלכות והבינו מה התהליך הרצוי עבורכם. תגדירו, מה שלבי התהליך ומתי בודקים ובוחנים אם אנחנו בכיוון הנכון או לא. הגדירו כמה שיותר מראש, מתי משנים את הכיוון, כי אם העובדים והמנהלים בארגון ירגישו שאתם לא סגורים על עצמכם וכל פעם, משנים את דעתכם, זה יוביל לבלבול ולקשיים בהשגת המטרות.
כשהקמנו את MINDED ידענו בדיוק איזה יעוץ אנחנו רוצים לספק ללקוחות שלנו. אנחנו אנשי שטח שמחוברים לפרקטיקה ואוהבים לעזור לארגון להצליח. מבחינתנו, כדי לספק מענה ראוי, אנחנו צריכים:
אורי מלר ועדי איצקין, יזמים בנשמה שנפגשנו לפני מעל 8 שנים והקמנו ביחד את קבוצת MINDED, ביחד אנחנו מגיעים לתוצאות מדהימות ויש לנו צוות יועצים עם ניסיון מוכח ושיטות עבודה גמישות וייחודיות לכם.