fbpx
הערכת ביצועי עובדים

הערכת ביצועים ככלי להעצמת ביצועי העובדים והמנהלים

הערכת ביצועים הינו תהליך פורמלי המתרחש בכל ארגון ומטרתו לבחון את ביצועי העובדים בחברה. במסגרת הערכת העובדים, יבחנו ההישגים אליו הגיע העובד ואופן עמידתו ביעדים שנקבעו לו. במסגרת הערכת ביצועי עובדים, בוחנים מדדים הקשורים בכישורים אישיים והמקצועיים. כך ניתן לדעת מהי מידת השתלבותו בחברה, האם מחזיק בסל הכישורים המתאים לקידום אופציונלי בעתיד ופרמטרים נוספים.

מנהל מבצע הערכת ביצועי עובדים לעובד שלו

השלבים של הערכה שחשוב להקפיד עליהם

בשלב הראשון, תהליך הערכת עובדים מתבצע באמצעות משוב עובדים. זהו שאלון אשר מחולק לעובדים ולמנהל האחראי. השאלון לעובדים מתייחס להערכה שלהם כלפיי עצמם וכלפי חבריהם לעבודה. השאלון למנהל האחראי מתייחס להערכת העובדים שלו כלפיי העובדים. בהערכת המנהל יתייחס לפועלם של העובדים בחברה, קצב עבודתם, האם הנעת העובדים צולחת מצידו והאם הם עומדים ביעדים שהוצבו להם. כמו כן, נבחנת גם מידת תרומתם לחברה במדדים שיקבעו מראש.

בשלב השני, מתקיימת שיחה בין העובד לבין המנהל האחראי עליו. בשיחה נאמר לעובד מהי מידת שביעות הרצון מתפקודו בחברה. מידת השביעות תוסבר במדדים של עמידה ביעדים, נקודות חוזקה וחולשה, כיצד הוא מוערך על ידי עמיתיו לעבודה וכמובן איזה אופק מקצועי מיועד לו נוכח כישוריו. במהלך השיחה, העובד יכול להגיב על הדברים ואף לומר האם יש לו טענות כלפי המנהל. טענות בנוגע ליחס שהוא מרגיש שמקבל ממנו או/ו בנוגע לשיטת העבודה בה הוא מנהל ושאולי אינה מתאימה לו ואף פוגעת בביצועיו ובשביעות רצונו.

יתרונות הערכת ביצועי עובדים

לתהליך במסגרתו מבוצעת הערכת ביצועי עובדים, יש חשיבות רבה לעובד ולארגון.
למעשה, מבוצע מעין מיפוי העובדים בחברה שבעזרתו יכול הארגון לדעת איך להכשיר עובדים חדשים בארגון ומה הם מאפייני האישיות והמקצועיות שלהם נזקקים. דבר זה מאפשר קבלת החלטות טובה יותר של המנהלים. כמו כן, מאפשר מתן תשובה לשאלה איך להניע את הצוות קדימה.

מנהל מראה לעובדת מסמכים

לתהליך הערכת ביצועי עובדים ישנם יתרונות רבים

  1. שיפור ביצועי עובדים: 

    כל אדם אוהב להיות מוערך. לעובד חשוב לדעת שיש מי שרואה ומבחין בעבודה הקשה שלו. כמו כן, העובד רוצה להציג את הישגיו והתאמה למטרות שלשמן גייסו אותו. הערכה חיובית תעודד את העובד להמשיך בעבודתו המעולה. העובד גם מבין כי מקום העבודה מוקיר את עבודתו ומאמציו. מצד שני, במשוב שלילי לביצועי העובד, זה יכול לתת זריקת מוטיבציה לעובד ולגרום לו לרצות להשיג יותר. כמו כן, יכולה גם לעזור לו במיקוד הביצוע ובהכוונה.
  2. פידבק לעובד:

    בעת שיחת הערכת הביצועים אשר מתקיימת עם העובדים, הם מקבלים משוב אחר ביצועיהם בחברה. כאשר עובד מקבל פידבק חיובי המציג את תרומתו לחברה, זה יוצר אצלו תחושת שייכות והתגייסות  למערכת וקידום יעדי החברה.
  3. יציבות בעבודה:

    עובדים המקבלים הערכה על ביצועיהם בחברה באופן קבוע מרגישים בטוחים במקום עבודתם. הם מתוודעים לכך שהם מוערכים, הם יודעים מה הדרישות מהם ולאן מועדות פניהם מבחינה מקצועית. המידע הנ"ל מקנה להם תחושה של יציבות. הם יודעים מה מקומם ולא מרגישים מעורערים בנוגע לנחיצותם בחברה.
  4. חלוקת עומסים:

    בעזרת הערכת ביצועי עובדים, ניתן יהיה לראות במה העובד טוב יותר ובמה פחות. ניתן גם לבחון במה הוא תורם יותר ובמה פחות ביחס להשקעה שלו. היה ונמצא כי משקיע אנרגיה רבה במקום מסוים שאינו עוזר להתקדמות מטרותיו, נדע להתריע בפניו ולכוונו. ננחה את העובד שיפחית את השקעתו באותה משימה ולהיפך. אם נראה כי במשימות מסוימות העובד משיג תוצאות טובות, נמקד אותו יותר במשימות אלה. על ידי כך נוכל למקסם את משאביו האישיים והמקצועיים ולהפיק יותר מכל עובד.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
רשתות מזכות
רשתות מזכות

אנו מציעים שירותי ייעוץ עבור רשתות מזכות בתחילת דרכן או רשתות ותיקות המעוניינות להתפתח ולצמוח. אנחנו ב-MINDED יודעים כיצד להתאים את המודל העסקי להצלחת הרשת.

ניהול זמן עסק
ניהול זמן איכותי

ניהול זמן איכותי – זו לא רק סיסמה מציג דרך לניהול זמן איכותי אשר תעשה סדר בבלגן ותצליח לפנות זמן ותעזור לנהל נכון יותר את משימות העסק

פתיחת עסק זכיינות, רשת זיכיון, תכנון נכון
פתיחת עסק זכיינות

פתיחת עסק זכיינות הוא נושא הדורש מחשבה ותכנון נכונים, ע"מ לבנות רשת זכיינות שעובדת ומניבה הכנסות. קראו את המדריך המלא לפתיחת עסק זכיינות והגדלת הכנסות.

פיתוח לזכיינות, רשת עסקים זכיינים
פיתוח לזכיינות

פיתוח לזכיינות אינו דבר מה של מה בכך, ובכדי לעשות זאת בצורה הנכונה, עליכם להכיר מספר כללים ליצירת רשת זכיינות מצליחה. בקרו במדריך המלא אודות פיתוח לזכיינות.

בריאות, כושר, ספורט
תוכנית עסקית להקמת חדר כושר

אם חשבתם על הקמת חדר כושר, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים ותכנון נכון הכוללים תוכנית עסקית להקמת חדר כושר. קראו את המדריך המפורט הכולל יתרונות וחסרונות.

לשיחה לחץ כאן
1
רוצה לדבר בווטסאפ?
MINDED יעוץ עסקי|ארגוני|פיננסי
היי,
נשמח לשוחח בווטסאפ.