ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
יועץ כלכלי לעסקים

כסף נחשב למשאב חיוני ביותר עבור עסקים רבים והתנהלות חכמה היא בגדר חובה עבור בעלי עסקים אשר מעוניינים להצליח ולהצעיד את העסק המשפחתי שלהם קדימה. כאשר בעסק אין מספיק ידע או כלים על מנת להבטיח ניהול של כספים בצורה טובה, הרי יש להיעזר בשירותיו של יועץ כלכלי לעסקים אשר יעניק מענה מקיף ויוביל את העסק לקראת שינוי מיוחל.

לשאלה מתי יש להיעזר בשירות של יועץ כלכלי לעסקים, התשובה היא במקרה בו העסק נקלע למשבר פיננסי או במקרה בו העסק מבקש לצמוח ולהתפתח ויש צורך בתזרים מזומנים לצורך התרחבות וכמובן עבור בעלי עסקים אשר מבינים כי ההתנהלות הכלכלית באמצעות מומחה בתחום תשדרג את העסק שלהם.

כדור הארץ, המחשה של מפת העולם

שירותו של יועץ כלכלי לעסקים

שירות של יועץ כלכלי לעסקים כולל בין היתר ייעוץ כלכלי במטרה להוביל את העסק לניהול נכון הכולל בין היתר הפקת דוחות וניתוחים אשר מספקים ידע חיוני. יש חשיבות רבה להבחין בין ניהול של עסקים קטנים ובין ייעוץ פיננסי לעסקים – כאשר מדובר בניהול, הנושאים הכלכליים יהיה תחת אחריותו של מנהל מיקור חוץ, ואילו במסגרת שירותי ייעוץ כל הסמכויות והאחריות נשארות בתוך העסק אשר מקבל תמיכה רחבה מטעם אנשי מקצוע.

אם כן, ייעוץ כלכלי לעסק כולל רכיבים שונים אשר קשורים לנושאים רלוונטים להתנהלות של העסק. מה למשל? בניית תוכנית הבראה או תוכנית פיתוח תוך ליווי והוצאה לפועל של הטמעת נהלי עבודה חדשים המאפשרים בקרה על מזומנים וכן גבייה מלקוחות ומעקב אחר ספקים.

פגיעה במטרה, הצבת יעדים

תכנון פיננסי והגדת יעדים ומטרות

אחד המרכיבים החשובים ביותר במסגרת היוועצות עם יועץ כלכלי לעסקים בין אם מדובר בעסקים בינוניים או בין אם מדובר בעסקים קטנים, הוא תכנון ארוך אשר כולל בין היתר בניית תוכנית שנתית במסגרתה יש להכין תקציבים שנתיים ובדיקות כדאיות כלכליות למגוון פרוייקטים. יצוין כי האבחון הפיננסי קשור לאבחון המצב הנוכחי של העסק ומתייחס למספר סוגיות כמו מלאי, תמחיר ועוד.

נוסף על כך, במסגרת הייעוץ העסקי תינתן הכוונה לגבי הטמעת נהלי עבודה לצורך יצירת תזרים מזומנים חיובי אשר מאפשר בין היתר תוכניות תפעול ללא כל חסמים מיותרים. יתרה מזאת, בקרה נכונה של העסק תכלול בין היתר את הצורך בשימוש באשראי אשר עלותו עשויה להיות גבוהה ולתרום לאי יציבות של העסק. על מנת שהכל יהיה על מי מנוחות לצורך מעקב אחר תזרים המזומנים בהתייחס לגורמים המתאימים כמו חברות אשראי, ספקים ולקוחות.

קביעת נהלים ברורים תשפר את מדיניות האשראי ללקוחות

לצורך יצירת סדר בעסק יש צורך לקבוע את מדיניות האשראי.
יצויין כי מדיניות האשראי ללקוחות של העסק משפיעה על היקף המכירות ועל החובות. שיפור הליכי גבייה תוך קביעה של נהלים ברורים למתן אשראי תוביל לשיפור התנהלות העסק.

עוד במסגרת שירותי הייעוץ, יהיה צורך לעסוק במעקב אחר ספקים. אין כל ספק כי האינטרקציה הכלכלית מול הספקים משפיעה רבות על התפקוד של העסק ולכן כדאי לנצל את הידע והניסיון של היועץ העסקי לטובת שיפור המעקב אחר הספקים במטרה לאמץ התנהלות נכונה יותר.

עוד מאמרים מעניינים באתר

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
תהליכי מכירות
תהליכי מכירה

שיווק של מוצר או שירות הוא תהליך הדרגתי ומורכב. אולם, רבים מהמשווקים לא מבינים כי תהליך השיווק הוא רק נקודת ההתחלה של גולת הכותרת- המכירה

אדם עומד לצד קיר
התייעלות עסקית

המטרה של כל עסק שנפתח הוא לעבור את השנה הראשונה אשר נחשבת כקשה ביותר ואינה מביאה לרווחיות של העסק ולאחר מכן להתחיל בתהליך של התייצבות

איור מדרגות הצלחה
רשת בבעלות או רשת בזכיינות?

מאמר זה מעלה את הסוגיה בבחירת שיטת ההתרחבות העסקית לרשת, רשת בבעלות או רשת בזכיינות, ומסביר את היתרונות והחסרונות הטמונים בכל אחת מהשיטות.

תמונת בחירת זכיינים
איך לבחור את הזכיינים הכי טובים?

המאמר איך לבחור את הזכיינים הכי טובים מסביר את תהליך בחירת הזכיין מנקודת המבט של הרשת המזכה, הדגשים שיש לשים להם לב וזאת כדי לבחור את הזכיינים הטובים ביותר.

עבודה, הנעת הצוות
איך להניע את הצוות שלי קדימה?

מעוניינים לדעת איך להניע את הצוות שלי קדימה? בקרו במדריך המקיף עם הטיפים הכי שווים שיגרמו לצוות שלכם לעבוד ביעילות. המאמר שיעשה לכם סדר – בקרו.