fbpx
ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
תוכנית עסקית להקמת מלון

הקמת עסק חדש אינה דבר פשוט וקל, קל וחומר כאשר מדובר בהקמת עסק בתחום התיירות. ענף זה הינו תחרותי במיוחד, הוא מצריך השקעה מכל היבט אפשרי והוא שואב אותך דיי בקלות. אם בהקמת מלון חפצה נפשכם חשוב שתדעו כמה דברים מעניינים וחשובים הכוללים בין היתר תוכנית עסקית להקמת מלון. ראשית עליכם להבין כי הקמת בית מלון שונה באופן מהותי מהקמת כל עסק אחר, השוני בולט בעיקר במימד של ההשקעה הכספית. עבור הקמת מלון נדרשת השקעה כספית של הון רב, הרבה יותר משל כל עסק אחר.

מלון (hotel) חדש

המימון הראשוני גבוה יותר וכן העלויות החודשיות הנדרשות.

כשלב ראשון בתהליך יש להכין תוכנית עסקית להקמת מלון. הפניה בתכנית זו היא למשקיעים (כלומר לבנקים), בתכנית יש להציג כיצד מתוכנן להחזיר את הכספים שתלוו מהם, למעשה יש לפרט בצורה ברורה מהם העלויות אותם תידרשו להוציא בכל התהליך – הן בהון הראשוני והן בתקציב החודשי. כבר בשלב זה מומלץ לפנות לייעוץ עסקי מקצועי המתמחה בתחום המלונאות, חברת ייעוץ זן תוכל לסייע לכם בליווי לכל אורכו של התהליך. כמו למשל החברה תכתוב יחד איתכם את תוכנית עסקית להקמת מלון בצורה מסודרת וברורה.

השלבים המרכזיים של תוכנית עסקית להקמת מלון:

סיכום מנהלים – מעין תקציר שמסכם את כל הסעיפים שיפורטו בתוכנית. המוצר ו\או השירות המוצע ומה הצורך של קהל היעד אותו ימלא, לדוגמא: איזה סוג של מלון, אילו שירותים מציע המלון, האם קהל היעד מעוניין בבית מלון לצורך פינוק \ רוגע \ פעילויות לילדים וכו'. מה היתרונות של המלון שלכם לעומת המתחרים? כמו כן יש לציין בסעיף זה את העלויות הצפויות עבור כלל הפעולות שייעשו לצורך הקמת המלון ותפעולו. (כולל פעולות שיווק)

מבנה ההנהלה והעובדים – יש לציין את סוג העסק, לדוגמא: חברה בע"מ \ שותפות וכו'. בנוסף, יש לציין את התפקידים שצריכים לאייש (כולל עלויות שכר) הן מיד בהקמה והן עם תחילת הפעילות העסקית של המלון, לדוגמא: פקידי קבלה, בל בוי, חדרניות, אבטחה ועובדי ניקיון, תחזוקת בריכה ומצילים וכו'. כאן המקום לפרט את החשיבות של כל תפקיד עבור הצלחת המלון. בסעיף זה יש לציין לאיזה קהל יעד פונה בית המלון, לדוגמא: ישנם בתי מלון הפונים לאנשים מבוגרים, ללא ילדים, כמו יערות הכרמל למשל. כמו כן יש לציין את המיקום המיועד ומה היתרון בו במידה וקיים.

ניתוח שוק ומתחרים – בשלב זה יש לנתח את השוק ואת המתחרים. חשוב להבין מהן היתרונות מול החסרונות שלכם כלפי המתחרים והאם קיימים בידול מהותיים ביניכם. היות וענף התיירות תחרותי ביותר, יש לתת חשיבות רבה לסעיף זה. זה נכון כי תמיד יש מקום לשחקנים חדשים, אולם ניתן לראות בפועל כי בתי מלון המתנהלים בצורה לא נכונה, אינם מצליחים להחזיק מעמד ועלולים להיסגר בתוך פרק זמן קצר.

סימן שאלה, דילמה, התלבטות

שיווק ומקורות מימון להקמת המלון

שיווק ומכירות – כחלק בלתי נפרד של בניית תוכנית עסקית להקמת מלון, עליכם לחשוב על מספר נקודות חשובות כמו זה של איך תצליחו למשוך אליכם את קהל היעד? כאן המקום לפרט את פעולות השיווק והפרסום שתרצו לבצע בכדי למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים, ולא רק למשוך אותם אלא להצליח לשמר אותם שיגיעו שוב ושוב דווקא למלון שלכם ואת עלויות פעולות אלו. בסעיף זה יש לכלול את ההכנסות שצפויות להיות בהתאם ליעדי המכירות שיינתנו לעובדי החברה.

מקורות תקציב – מהו הסכום אותו תצטרכו כהון ראשוני וכמה עבור ההוצאות החודשיות, מהיכן תרצו שיגיע הכסף – הלוואות \ בנקים \ גיוס המונים \ מימון לעסקים וכו', במה תשקיעו את הכספים? מהם הרווחים הצפויים? וכו'. מלבד הכנת תוכנית עסקית להקמת מלון נדרשות פעולות נוספות לביצוע, זאת וודאי ידע יועץ עסקי המתמחה בענף המלונאות. אם בחרתם להקים בית מלון, המקום חייב להיות רווחי וצריך לחשוב על כל פרט ופרט, ולכן חשוב שתבצעו את זה על הצד הטוב ביותר, מדובר בהשקעה גדולה מאוד מכל זווית – זמן, מחשבה, כסף וכו', חשוב להשקיע במקום הנכון ולא לבזבז את כספיכם וזמנכם לשווא. תכנון נכון יביא לתוצאות טובות יותר.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
עסק, שולחן עבודה
ייעוץ עסקי ברמת גן

מרגישים כי העסק אינו צומח? מחפשים להגדיל את ההכנסות? שירותי ייעוץ עסקי ברמת גן יסייע לכם להבין מה מונע צמיחה עסקית, איך לשפר את המכירות ועוד. קראו הכל באתר.

ייעוץ ארגוני בתל אביב
יעוץ ארגוני בתל אביב

יעוץ ארגוני בתל אביב ניהול של ארגון מכל סוג, הוא אינו דבר פשוט כלל. כל ארגון הוא שונה ומגיע עם האתגרים שלו. יש הרבה מאוד

הקמת עסק בתחום המזון, מסעדה חדשה, מזון מהיר
הקמת עסק בתחום המזון

חשבתם על הקמת עסק בתחום המזון? רגע לפני שתגישו למשימה, עליכם להכיר כמה כללי ברזל לשם הצלחת העסק. המדריך הבא יעשה לכם סדר, ויסייע לכם בקבלת ההחלטות.

כתיבת משוב, הקלדת פידבק
משוב מזכיינים

משוב מזכיינים כמנוע צמיחה לרשת מעלה את סוגיית התקשורת בין הזכיינים לרשת ולהיפך. מסביר איך הרשת יכולה לשפר את מדדי שביעות הרצון והרווחיות לה ולזכייניה.

ניהול לקוחות
ניהול לקוחות

אחד התחומים המשמעותיים ביותר עבור כל עסק הוא ניהול לקוחות נכון וחכם.כיצד ניתן לייעל את ניהול הלקוחות בעסק? כיצד תוכלו לשמור על הלקוחות שהשגתם? כיצד

לשיחה לחץ כאן
1
רוצה לדבר בווטסאפ?
MINDED יעוץ עסקי|ארגוני|פיננסי
היי,
נשמח לשוחח בווטסאפ.