fbpx
תוכנית עסקית להקמת חדר כושר

ענף מכוני הכושר בישראל נמצא בצמיחה, מכוני כושר רבים נפתחים בכל רגע נתון, אך לא הרבה מהם מצליחים לשרוד. לפי נתוני שנת 2018, קיימים 1600 מכוני כושר ברחבי הארץ. חולם להקים חדר כושר? ממליצים שתקרא ותבין לקראת מה אתה הולך. הקמת מכון כושר הינה עסק לכל דבר, וככזו היא דורשת תכנון מראש של הרבה מאוד פרמטרים. כדי לתכנן בצורה הטובה והמדויקת ביותר יש להכין תוכנית עסקית להקמת חדר כושר שהיא פעולה הכרחית ובלתי ניתנת לדילוג.

כפי שכתבנו בתחילה, קיימים מכוני כושר רבים בארץ, ובשל כך התחרות גבוהה וצמודה עד מאוד. 300,000 אנשים נרשמו בשנת 2018 לחדר כושר. ישנם חדרי כושר שקרובים זה לזה מבחינה גאוגרפית, במצב כזה, לפי מה יחליט קהל היעד באיזה מכון לבחור, מה השוני בין חדרי הכושר במה נבדל כל אחד מהם, אם בכלל. נדון על כך במאמר זה.

מכון כושר, אימון פיזי, פעילות גופנית

החסרונות של מכוני כושר שלא ניתן להתעלם מהן

ניתן לראות חיסרון משמעותי הקיים בענף של מכוני הכושר,  אחוז הנטישה מהם גבוה יחסית (הנוטשים – מתייחס למשתמשים שאינם מחדשים את המנוי). חיסרון זה מתבטא בירידה בהכנסות. בשל כך מכוני כושר רבים מספקים מנוי שנתי בלבד, ובמידה והמשתמש מעוניין לבטל את המנוי הוא אינו מקבל את כספו חזרה. 

בכתיבת תוכנית עסקית להקמת חדר כושר נדרש לתאר את מצב התחרות בענף. וכן לפרט את הייחודיות של חדר הכושר שלך לעומת המתחרים.

תוכנית עסקית להקמת חדר כושר כולל פעילות פיזית במקום

חדרי כושר רבים מספקים פעילויות נוספות מעבר למכשירים (בסיסי שיהיו מצויים בכל מכון ומכון), לדוגמא: חוגי ריקודים (סלסה, ריקודי בטן וכו'), חוגים עבור משפחות וילדים (כדור יד, קראטה ועוד). מכון כושר שמספק פעילויות מעבר לבסיס יוצר אצלו ייחודיות ויתרון שאין אצל האחר. מכון כושר שמספק שירות לנשים, גברים וילדים מגדיל את קהל הלקוחות שלו. 

כאשר מדברים על מתחרים חשוב לשים לב שישנן רשתות גדולות של מכוני כושר, לדוגמא: הולמס פלייס, סטודיו סי וכדומה. לרשתות גדולות יש תקציבים גדולים יותר וזה דבר שצריך לקחת בחשבון.

כמו בכל עסק, גם כאן, בעת כתיבת תוכנית עסקית להקמת חדר כושר יש לבחון את המצב הפיננסי: מה התקציב העומד לרשות המקים, מהו ההון הראשוני שיצטרך עבור הקמת העסק: שיפוץ ועיצוב המקום, רכישתו \ שכירתו, רכישת המכשירים וכדומה. וכן העלויות החודשיות כגון: משכורות לעובדים, תשלום לספקים, עלויות שיווק ופרסום של המקום, תיקון ותחזוקת המכשירים וכדומה. יש לקחת בחשבון שהציוד צריך להיות איכותי, ומתאים לכל קבוצות השרירים. 

תוכנית עסקית להקמת חדר כושר - MINDED

בתכנית יש לפרט את העלויות עבור כל הוצאה צפויה ושאינה צפויה.

ריכזנו עבורכם את השלבים לפתיחת העסק:

  1. בחרו מקום: בחירת המקום משפיעה על קהל הלקוחות שיגיע וגם על העלויות. חשבו על דרכי הגעה ואפשרויות לחניה.
  2. החליטו על שיפוץ בהתאם לתקציב: יש לקחת הצעות מחיר מספקים מתאימים, כמובן צריך להחליט על תקציב ובהתאם לכך להחליט על היקף השיפוץ.
  3. הצטיידו ברישיון עסק ובביטוחים רלוונטיים: מכון שהשטח שלו גדול מ800 מ"ר טעון רישוי 7.5. כדי לקבל רישיון יש לעמוד בקריטריונים מסוימים, פנו ליועצים בתחום.
  4. תגייסו עובדים איכותיים: אל תתפשרו על הגיוס, עשו אותה בחכמה, מאמני כושר צריכים להיות בעלי הסמכה מתאימה, יש לקחת בחשבון כי לפי חוק חייב להיות מדריך מוסמך בכל שעות הפעילות. מלבד מאמני כושר יש צורך לגייס עובדי אדמינסטרציה, ניקיון ומזכירות. עוד על הכשרת עובדים.
  5. עשו שיווק בצורה נכונה: אתם רוצים שקהל היעד יגיע אליכם? תפנו אליהם במדיות המתאימות, אך אל תשכחו שהמלצות מפה לאוזן הן חשובות לא פחות.

תוכלו לראות שהקמת חדר כושר אינה דבר של מה בכך, היא דורשת זמן, מחשבה והרבה כסף. היא דורשת חשיבה על הפרטים הקטנים והגדולים כאחד. גם מאמן כושר טוב וחזק ככול שיהיה שחולם בגדול ומעוניין להקים מכון כושר אינו יכול לעמוד בכל התהליך לבדו, לכן ישנן חברות מקצועיות המספקות שירותי ייעוץ עסקי להקמת העסק. יועץ עסקי ילווה אתכם בתהליך של הקמת מכון הכושר ויסייע בכתיבת תוכנית עסקית להקמת חדר כושר – כזו שתספק עסק רווחי.

קראו עוד את המאמרים הבאים

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
הבראת עסקים וצמיחה
הבראת עסקים

עסקים אשר חווים קשיים ונמצאים במשבר כלכלי, זקוקים לתוכנית הבראת עסקים המתאימה עבור העסק שלהם. קראו את כל המידע בנושא הבראת עסקים וצרו קשר עם חברת MINDED.

בניית מודל עסקי
מודל עסקי

מודל עסקי המושג "מודל עסקי" הינו מושג דינמי, חדשני וגמיש. יצירת מודל עסקי חיונית לניהול עסקי לעסק ולתפעולו המוצלח. מהו מודל עסקי מוצלח ומהי חשיבותו

ייעוץ עסקי לחברות גדולות, גרף צמיחה עסקי
ייעוץ עסקי לחברות גדולות

בעלי חברה גדולה? מחפשים יועץ אשר יכוון אתכם לצמיחה נכונה של החברה? ייעוץ עסקי לחברות גדולות של MINDED הינו הפתרון המושלם עבורכם. קראו בנושא מדוע להיעזר בייעוץ עסקי לחברות גדולות של חברתנו.

ייעוץ ארגוני ברעננה
ייעוץ ארגוני ברעננה

לא כל עסק יודע לעבוד נכון, ולכן, שווה לכם להיכנס לתהליך של ייעוץ ארגוני ברעננה, שיעזור באופטימיזציה של העסק.

עבודה, הנעת הצוות
איך להניע את הצוות שלי קדימה?

מעוניינים לדעת איך להניע את הצוות שלי קדימה? בקרו במדריך המקיף עם הטיפים הכי שווים שיגרמו לצוות שלכם לעבוד ביעילות. המאמר שיעשה לכם סדר – בקרו.

לשיחה לחץ כאן
1
רוצה לדבר בווטסאפ?
MINDED יעוץ עסקי|ארגוני|פיננסי
היי,
נשמח לשוחח בווטסאפ.