ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פיתוח עסקי

רוצה להשיג יותר מהעסק שלך? רוצה להתרחב בארץ ובחו"ל? פיתוח עסקי מאפשר לממש את הפוטנציאל ולסייע לך להגיע לתוצאות הרצויות.. אנו מתמחים בפיתוח עסקי בארץ ובחו"ל ויודעים להתאים את מודל ההתרחבות הנכון לעסק שלך.

פיתוח עסקי 

מאפשר לך לממש את הפוטנציאל העסקי שלך ולהרחיב את הפעילויות והשירותים שלך.
ניתן לפתח את העסק במגוון דרכים ואפשרויות, לכן, נדרש קודם כל להבין מה חשוב לך להשיג מהעסק שלך. על
בסיס החלטה זו, לקבוע את אסטרטגית הפיתוח העסקי שלך.

איך עושים פיתוח עסקי?

העסק צומח וגדל וברור לך שאפשר לייצר ממנו עוד. אך לא ברור לך כיצד כדאי לפתח את העסק שלך?

אופציות לפיתוח עסקי

ישנם מגוון דרכים של פיתוח עסקי אך ניתן לומר כי אלו אופציות ההתפתחות העיקריות כאסטרטגיה לפיתוח עסקי:

  • הגדלת פעילות בשירותים ומוצרים קיימים.
  • פיתוח מוצרים או שירותים חדשים.
  • הרחבת העסק לפעילויות נוספות ותחומים משיקים.
  • יצירת שירותים לקהלי יעד חדשים.
  • כניסה לשווקים חדשים שעוד לא נכנסת אליהם.
  • פיתוח העסק לרשת.
  • הפיכת העסק לרשת מזכה ולפתח מודל זכיינות

יש לך עסק מצליח אך לא ברור אם כדאי לשכפל אותו או להגדילו

נתקלנו בעסקים רבים מצליחים וטובים שהחליטו להתרחב. וכחלק מהגדילה, הרחיבו את השירותים שלהם, נכנסו לשווקים חדשים ואף התרחבו למספר סניפים. אך כמה שנים לתוך הגדילה הזו, הם הבינו! הבינו שהגדילה היתה לא נכונה. הפיתוח הוביל לפגיעה בעסק המצליח שהיה להם ועתה גם חלקת האלוהים הזו כבר לא בשיאה. לכן, רגע לפני שמרחיבים את העסק, כדאי לעצור ולחשוב.

מה תדרוש ממני אסטרטגית הפיתוח העסקי מבחינה תפעולית ומבחינה פיננסית.

יש לי את היכולות והרצון לבצע את השינויים הנדרשים.
הרווחיות הצפויה לי בהרחבה הזו שווה את המאמץ שיידרש כדי לפתח את העסק.
יש לי את אורך הרוח למקרה שהתוכנית שתכננתי לא תצא לפועל או שיהיו עיכובים בדרך.
אני יכול לדאוג שהעסק המניב שלי היום לא יפגע מהמהלך. 
זה נכון בשלב שלי היום לבצע את פיתוח עסקי.

יש לי את הפניות, המשאבים והיכולת לקדם את העסק שלי לצעד הבא.
יכול להיות שבשלב הזה, לחלק מהשאלות יש לך תשובה ולחלק לא. ניתן בתהליך ייעוץ עסקי קצר להבין איזו אסטרטגיה של פיתוח עסקי מתאימה לך ומה נכון לעסק שלך והאם בכלל שווה לפתח אותו בשלב זה.

הכי חשוב:

חשוב מאד כשמפתחים את העסק להבין את כל התרחישים האפשריים ולהכין תכנית מסודרת. תכנית  שתיקח בחשבון את השינויים הצפויים ותיתן מענה מדויק כדי שהעסק באמת יניב לך הרבה יותר אחרי הפיתוח ויהיה יעיל ואפקטיבי.

איך ניתן לדעת מהי הדרך העדיפה שלך לפיתוח העסקי?

דבר ראשון שחשוב הוא להבין מה החוזקות של העסק שלך. אילו קהלי יעד כיום רוכשים ממך מוצרים או שירותים ואילו לקוחות הצלחת לשמר לאורך זמן בעסק. האם קהל היעד שפנית אליו עד היום, הוא קהל יעד הנכון והטוב לך להמשך הדרך.  הגעת ל"תקרת זכוכית" שממנה אי אפשר להניב יותר מאותו קהל? או שאותו קהל אוהב את השירותים/ מוצרים של העסק שלך ורוצה עוד וכרגע אין לך עוד לתת.

שאלות אלו, יסייעו לך להבין האם כדאי למקד את הפיתוח העסקי בקהלי היעד הקיימים או ששווה לחשוב על קהלי יעד נוספים.  קהלים חדשים שיכולים להניב לך רווחים נוספים ולהגדיל לך את העוגה והרווחיות מהעסק שלך.
הרי , עד כה העסק שלך מניב ורווחי משמע שהוא ייצר לך הכנסה קבועה ויציבה שאפשר להסתמך עליה אבל לא מספיק. יש להבין מה הסיבה לכך?

קהל יעד שגוי

עד היום, הלקוחות שפנית אליהם, היו פחות מדויקים לך או כאלו שמוכנים לשלם פחות ממה שדרשת. לכן, צריך לחשוב מחדש על אילו קהלי יעד כן מתאימים לשירותים והמוצרים שלך. לייצר את הדרך להגיע אליהם ולייצר לך את הרווחים הרצויים.

תמחור

כשחישבת את המקסימום כסף שניתן להשיג בעסק כפי שהוא היום, האם אפשר להגיע לרווחיות רצויה?

לא מעט לקוחות שבאים אלינו, אנו רואים שהתמחור שלהם לא קשור בכלל ליעדים העסקיים. לקוחות שגובים 500 ₪ לשעה, יש להם זמן ל5 לקוחות ביום ורוצים להרוויח מעל 100 אלף ₪. המקסימום שיצליחו להגיע (ב100% תפוסה) זה ל55 אלף ₪. משמע, התמחור אינו ריאלי וצריך להבין האם ניתן לשנות אותו. אולי לשנות את סוג השירות כך שנוכל לקבוע מחיר גבוה יותר או מדויק יותר כדי להגיע ליעדים שלך.

קהלי יעד נוספים

עד כה פנית לקהל יעד מסוים וברור לך שישנם קהלי יעד נוספים שיכולים ליהנות מהמוצרים או השירותים שלך.

צריך לפלח את קהלי היעד הנוספים, להבין מה בדיוק הם מחפשים. אילו מסרים שיווקים נכונים לייצר להם ואיך כדאי לשווק להם (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, גוגל, שיווק ישיר, דרך שיתופי פעולה וכד')

לייצר שירותים משלימים או נוספים

עד כה התמחת בתחומים מצומצמים והבנת שיש לך מה לתרום בתחומים נוספים. אז זו ההזדמנות לחשוב אילו שירותים משלימים העסק שלך יכול להציע. צריך להבין מה המודל העסקי שנכון לפתח את השירותים האלו. יכול להיות, שנכון לך לייצר שיתוף פעולה עם איש מקצוע בשירות נלווה.  יכול להיות שנכון לך, לפתח ליין חדש של מוצרים שיאפשרו לך להגיע לקהל יעד רחב יותר או נוסף.

התרחבות בארץ או בחו"ל

יכול להיות שהשירותים והמוצרים שהעסק מספק היום, זה בדיוק מה שהוא צריך להמשיך לספק. פשוט נדרש להרחיב אותו בארץ ובחו"ל. ניתן לבחון, האם העסק שלך יניב לך רווחים דומים או גבוהים יותר גם בפיתוח שלו לערים נוספות בארץ או לחו"ל. שחשוב

מה כולל תהליך של פיתוח עסקי?

1. שלב ראשון – בחינת היתכנות

הבנת המצב הקיים והבנת מהן האופציות להתרחבות העסקית. האם בכלל כדאי לפתח את העסק ובשלב זה, ניתן לדעת האם כדאי בכלל להשקיע משאבים בפיתוח העסקי. במידה והתשובה היא חיובית, עוברים לשלב הבא. שלב בניית המודל העסקי.

2. שלב שני – בניית המודל העסקי

מהן אופציות ההתפתחות הרצויות ואיך להשיג אותן. הפיתוח העסקי יאפשר לך להבין מהי התכנית הרצויה לך לפיתוח. הוספת שירותים/מוצרים, פתיחת סניפים נוספים, הוספת עובדים, וכד'.
לכל חלק בתכנית, יקבע מה זה ידרוש ממך מבחינה כספית. זה יאפשר לך להבין איך הדרך הכי נכונה לקדם את העסק.

3. שלב שלישי – ליווי בפיתוח העסקי

אחרי שנקבע מהן האופציות הרצויות להתפתחות ונקבע יעדים עסקיים מדויקים לתהליך פיתוח עסקי, אנו מלווים כל שלב בדרך. יד ביד, נבנה את התהליכים הנדרשים, נכשיר אותך ונלמד אותך מה שנדרש כדי שתוכל לקדם את העסק שלך בכיוון הרצוי.

היתרונות של פיתוח עסקי

  • להרוויח יותר מהעסק שלך

ישנם עסקים רבים שהם עסקים טובים. הם מייצרים רווחים לא רעים אך הם לא ממשים את הפוטנציאל שלהם. תהליך פיתוח עסקי, יאפשר לך לממש את הפוטנציאל של העסק שלך ולהניב ממנו הרבה יותר.

  • לייעל את העשייה

כחלק מפיתוח העסקי נבנה מנגנוני עבודה שיאפשרו לך לייעל את העבודה. לחסוך בעלויות ולייצר תהליך שירות/ רכישת מוצר טוב יותר ללקוחותיך. כתוצאה מכך, גם נחסוך לך זמן וכסף וגם בכל שירות או מוצר תרוויח הרבה יותר ממה שהרווחת עד כה.

  • מעסק שתלוי בך לעסק מניב-

להפוך מעסק שתלוי כולו בך, לעסק שמאפשר לך להניב רווחים גם כשתפקידך הוא ניהול בלבד.

  • לפרוץ תקרת זכוכית

עד כה תמיד הצלחת להגיע עד מחזורים מסוימים. אנחנו נעזור לך להבין שאין תקרת זכוכית. ניתן בפיתוח העסקי להגיע רחוק, אם רק החלטת שזה הזמן להשקיע ולהרחיב את העסק שלך.

  • להפיץ את הייחודיות והחוזקות שלך

אנו מאמינים שכל עסק יש לו ייחודיות שתורמת לקהילה ועוזרת לחברה. כך שכשמפתחים את העסק שלך, בעצם מספקים ערך רב ללקוחותיך. בכך אנו דואגים שקהילה והסביבה תקבל הרבה יותר.

נשמח להכיר אותך

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

פתיחת עוסק מורשה, מע"מ

פתיחת עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה הינה למעשה מספר פעולות הנדרשות ע"מ להירשם ברשויות המיסים, אך גם דורשת תכנון לשם חיסכון בעלויות וצמצום הוצאות. בקרו במדריך פתיחת עוסק מורשה.

קרא עוד »
איש עסקים קטן

ייעוץ עסקי בכפר סבא

לפנייה אל חברת ייעוץ עסקי בכפר סבא, יש יתרונות רבים. למשל, חברת ייעוץ מקצועית תסייע לכם בקבלת החלטות ותכנון נכון של העסק כבר בשלב ההקמה..!

קרא עוד »
× איך אוכל לעזור לך?