ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית – המדריך המלא וכל מה שחשוב לדעת

אסטרטגיה שיווקית נועדה להתוות לפרטי פרטים את תוכנית השיווק של העסק. המטרה שהעסק ידע כיצד להתנהל בכל רגע נתון כדי למקסם רווחים ולהגיע לכמה שיותר לקוחות.
עסק ללא אסטרטגיה עסקית ברורה לרוב לא יצליח להתקדם ולהתפתח בקצב גבוה ויתקשה לעמוד במטרותיו העסקיות. אתם משנים את המוצרים והשירותים שלכם בתדירות גבוהה? לא בטוחים מי הוא קהל היעד שלכם? פועלים באופן שרירותי בלי מטרות ויעדים? יהיה לכם קשה להגיע רחוק.
צמד המלים "אסטרטגיה שיווקית" מגלם בתוכו 2 מונחים: האחד הוא שיווק והשני הוא אסטרטגיה.

ידיים של אנשים מסביב למחשב

מהו שיווק?

שיווק הוא מונח שמגלם בתוכו אוסף של פעולות שונות שאנו מבצעים על מנת להשיג מטרה עסקית. באופן פשטני, זהו מערך השיווק של ארגון. מטרתו להוביל לכך שהמוצרים והשירותים של הארגון יירכשו וכמה שיותר. 
מטרת השיווק היא לדאוג שלארגון יהיו כמה שיותר שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות. בסופו של יום, אלו יתרמו לשורת הרווח.
אוסף הפעולות שניתן למנות תחת המונח שיווק הם, למשל: מסע פרסום, עריכת סקרים, מבצעים, בניית מיתוג, פתיחת נקודות מכירה למוצר, שיווק אורגני, שיווק דיגיטלי, יח"צ ועוד.

מהי אסטרטגיה?

כותב על לוח שקוף

אסטרטגיה היא דרך פעולה ותוכנית כדי להוציא לפועל את המטרות של הארגון.
אסטרטגיה שיווקית היא למעשה תוכנית פעולה שמסדירה ומתווה את אוסף פעולות השיווק בהן ננקוט, מה הוא המינון של כל פעולה, ויחסי הגומלין ביניהן.

דוגמא פשוטה לאסטרטגיה שיווקית:

נניח שיש לנו רשת חנויות פיזיות שמוכרת עפרונות ללקוחות קצה. 
זאת אומרת, אנחנו לא מוכרים עפרונות לבתי ספר או למוסדות לימוד אלא רק לקוחות פרטיים. לקוחות אלו יכולים להיות  תלמידים, סטודנטים, הורים ועוד.
האסטרטגיה השיווקית שלנו תתמקד בקהל האזורי שפוקד את החנויות פיזית. נגדיר חתכי לקוח אפשריים, מסרים מתאימים לסוגי לקוח אלו, מבצעים, תמחור ועוד. 
שימו לב לא להתבלבל עם 'אסטרטגיה עסקית'.

מהי אסטרטגיה עסקית?

 

אסטרטגיה עסקית מגדירה באילו תחומים העסק שלנו פועל ואילו פעולות יהיה עלינו לעשות כדי להשתפר ולמכור יותר בכל אחד מהתחומים.
למשל, לפי הדוגמא שהבאנו קודם: העסק שלנו מתמחה בממכר עפרונות לצרכן הפרטי, ולא למוסדות גדולים.
החלק השני הוא אילו פעולות נעשה כדי להשתפר ולמכור יותר. למשל:

  • נפתח חנויות פיזיות (החלטנו באסטרטגיה העסקית ללא חנויות מקוונות).
  • נמכור עפרונות בחבילות (החלטנו באסטרטגיה העסקית שאנחנו לא מוכרים עפרון בודד).
  • נמכור עפרונות שארוזים באריזות סגורות בלבד (החלטנו באסטרטגיה העסקית שאנו לא מוכרים חבילת עפרונות כרוכה בגומייה, אלא רק באריזה סגורה).

אלו רק כמה דוגמאות על קצה המזלג, המסבירות כיצד ניתן להשתמש באסטרטגיה נכונה כדי למכור יותר מוצרים ליותר לקוחות. ככל שנהיה מדויקים יותר במטרות וביעדים, כך נוכל להגיע אליהם בפועל.

יש לנו אסטרטגיה עסקית – כיצד בונים אסטרטגיה שיווקית?

נניח שאנחנו מוכרים רק עפרונות בחבילות. אחת הפעולות השיווקיות העיקריות שנבצע, תהיה לשווק מכירה של חבילת עפרונות ולא עפרונות בודדים. נסביר את התועלות לצרכן לעומת רכישה של עפרון בודד.
האסטרטגיה העסקית שלנו היא מכירה רק בחנויות פיזיות ולכן האסטרטגיה השיווקית שלנו תחזק מכירה פיזית. היא תבליט את המוצר שלנו בתוך הקניונים בשלטים גדולים, היא תפרוס יותר עמדות מכירה גם מחוץ לחנויות עצמן, חלוקת פליירים, ועוד.

אסטרטגיה שיווקית טובה בנויה על 3 אלמנטים:

הלקוחות שלנו – נבין בדיוק מי הם הלקוחות הפוטנציאליים ואליהם נשווק. האם זה יותר הורים או יותר התלמידים עצמם.
המוצר והערך – האם אנחנו מציעים 'חבילת עפרונות במחיר לכל כיס' או שאנחנו מציעים 'עפרונות מפנקים לכתיבה ממושכת'.
הבידול שלנו – מדוע שהצרכנים יירכשו מאיתנו עפרונות ולא מעסק אחר. אנחנו נבליט את הבידול שלנו. נבליט את העובדה שאצלנו העפרונות הכי נוחים, או את העובדה שאצלנו העפרונות ידידותיים לסביבה או שהם ארגונומיים.

נבנה תוכנית שיווקית


אחרי שבנינו באופן יסודי ומדויק את האסטרטגיה השיווקית, ממנה נגזור תוכנית שיווקית אופרטיבית, זאת אומרת מה נעשה בפועל.
אנחנו הרי לא מבצעים את כל פעולות השיווק הקיימות, אלא רק את מה שנחוץ לנו.  לא בהכרח נבצע את כל הפעולות במקביל ובאותה רמה.
זה מאוד תלוי מה התקציב שלנו, והאם למשל אנחנו עסק בתחילת דרכו או לחילופין עסק וותיק ובינלאומי.
רוצים לשמוע עוד על בניית אסטרטגיה שיווקית בMinded?

צוות מיינדד מתמחה בייעוץ עסקי ושיווקי לעסקים וארגונים. יועצינו וישמחו ללוות גם אתכם ולהובילכם להשגת המטרות העסקיות, לבנייה של אסטרטגיה שיווקית מנצחת והגדרת אפיקי השיווק. 
הידע שצברנו במהלך השנים יאפשר לכם לגבש אסטרטגיה שיווקית מנצחת, לשפר את הפעולות הנוכחיות שלכם בערוצי הפרסום והשיווק ולהשיג את היעדים שהוגדרו מראש.
רוצים לבנות אסטרטגיה שיווקית שמתאימה לעסק שלכם?
נשמח לעזור וללוות אתכם בכל התהליך, מתחילת מהדרך ועד לבניית בסיס שיווקי איכותי.

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
הגדלת המכירות בעסק
הגדלת המכירות בעסק

ההגדלת מכירות בעסק הגדלת מכירות בעסק היא בסופו של יום המטרה העיקרית של כל עסק. מנגד, לא מדובר במשימה פשוטה כלל וכלל. הרבה מאוד גורמים

תמונת אווירה איך לנהל עסק
איך לנהל עסק

כמה פעמים ניסיתם להבין במה אתם שוגים? האם קיבלתם החלטות שגויות? או איך לנהל עסק בצורה נכונה ובריאה? המדריך הבא יעשה לכם סדר בנקודות החשובות של העסק.

אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה שיווקית נועדה להתוות לפרטי פרטים את תוכנית השיווק של העסק, כך שידע כיצד להתנהל בכל רגע נתון כדי למקסם רווחים ויגיע לכמה שיותר לקוחות.אם

מימון לעסקים, הלוואה, כסף
מימון לעסקים

אם אתם בחיפושים אחר דרכים לקבלת הלוואה עבור העסק, כדאי כי תדעו כמה כללים חשובים בנושא מימון לעסקים. המדריך מקיף וכולל את כל סוגי ההלוואות לבעלי עסקים.

עסק, שולחן עבודה
ייעוץ עסקי ברמת גן

מרגישים כי העסק אינו צומח? מחפשים להגדיל את ההכנסות? שירותי ייעוץ עסקי ברמת גן יסייע לכם להבין מה מונע צמיחה עסקית, איך לשפר את המכירות ועוד. קראו הכל באתר.