ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פתיחת עסק זעיר

כל עסק, ולא משנה גודלו, צריך להירשם ברשויות השונות (מס הכנסה, מע"מ…). ישנן צורות התאגדות שונות: עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ, שותפות ועוד. כדי להחליט באיזו צורת התאגדות יש להגדיר את העסק שלך עליך לחשוב מהן ההכנסות העתידיות. במידה וההכנסות אינן עולות על 100,000 ₪ בחודש הרי שהעסק שלך הוא קטן ולפיכך עליך להירשם כעוסק פטור (או כפי שמוכר לרבים בשם הקודם: עוסק זעיר).

עוסק פטור אינו גובה מע"מ מהלקוחות שלו ועל כן אינו חייב בדיווחים חודשיים ודו חודשיים למע"מ. פתיחת עסק זעיר \ קטן דורש הבנה בעולם העסקי, ובמיוחד בעולם העסקים הקטנים והבינוניים, שכן בין עסקים גדולים לעסקים קטנים ישנם הבדלים רבים וצורת ההתייחסות צריכה להיות שונה.

מהמורות, אתגרים, מכשולים

המכשולים העומדים בעת פתיחת עסק זעיר \ קטן

כדי להבין בעולם הזה, כדאי לפנות אל ייעוץ עסקי שיספק עבורך את הליווי האישי, וייתן לך מארגז הכלים המקצועיים עזרה וסיוע כיצד להקים את העסק שלך בצורה הנכונה ביותר וכיצד לגרום לו להצליח. יועץ עסקי בקיא בעולמות התוכן הללו, ועל כן יכול לייעץ לך רבות ולהיות לך לעזר. לעסק קטן יש פוטנציאל גדול של צמיחה, ובתחילה הוא יכול להוות כהכנסה צדדית עבור שכיר, אולם במהרה הוא יכול להפוך להכנסה משמעותית. הרבה תלוי בהשקעה והמאמצים של מנהל העסק.

עסק קטן מהבית

פתיחת עסק זעיר \ קטן מצריכה הבנה בהבדלים בין עסק גדול לקטן

להלן כמה דוגמאות:

עסק קטן מצריך התנהלות מסוימת מול עובדים: בעסק קטן ישנם פחות עובדים, ועל כן היחס בין העובד למעביד צריך להיות אישי יותר, ומצד שני המעסיק צריך להיות אסרטיבי וכריזמטי, כדי שהעובדים יקשיבו לו וימלאו אחר הוראותיו, בנוסף לכך, עובד בחברה קטנה צריך להיות מתוגמל, שהרי אם הוא לא יהיה מרוצה מעבודתו ויעזוב, זה משמעותי יותר מאשר עובד שעוזב בחברה גדולה. בחברה קטנה עובד ממלא יותר תפקידים מאשר בחברה גדולה.

התנהלות מבחינה כלכלית: לעסק קטן, בשונה מעסק גדול, יש גב כלכלי קטן יותר, ועל כן נצרכת השקעה כספית גדולה יותר מצד היזם, כמו כן ההוצאות אמנם קטנות יותר אך ההכנסות גם כן נמוכות יותר. לעסק קטן יש קושי גדול יותר בגיוס הכספים, ההלוואות לא ניתנות בקלות כאשר הגב הכלכלי לא מספיק חזק.

פעולות השיווק והפרסום: הדוגמא הזו מתקשרת גם כן להתנהלות הכלכלית, אך לא רק. לכל עסק נדרשות פעולות שיווק. אך גם לזה, כמו לכל דבר, צריך תקציב. חשוב לנהל את אפיקי השיווק בצורה מאוד מדויקת כך שהפניה לקהל היעד תהיה ממוקדת, ולא ייצאו תקציבי ענק שאינם תואמים את מצב ההוצאות וההכנסות. לעסק קטן אין תקציב גבוה, אולי כדאי להביא לקוחות מפה לאוזן ופחות מפרסום בטלוויזיה (רק לשם הדוגמא).

ניתוח מתחרים: נתחיל מהדומה, בעסק קטן כמו בעסק גדול יש צורך לחקור ולנתח את סביבת המתחרים. אך בעסק קטן, בשונה מעסק גדול, אין מספיק תקציב להילחם על המקום שלך. חשוב להיות ייחודי, אבל לא בכל מחיר. עסק קטן כמו עסק גדול צריך למצוא את הבידול שלו, אך לעתים המתחרים הגדולים עשויים להילחם ולפגוע בעסק הקטן, שכן לו אין מספיק כוחות להיות יציב במקרה כזה. זהו דבר שחשוב לקחת בחשבון.

ליווי עסקים לעסקים קטנים

הקמת תוכנית אסטרטגית לעסק

במידה והחלטת על פתיחת עסק זעיר \ קטן חשוב שתיקח בחשבון את כל הדברים הללו, היות וזו ראיה שונה, וחשוב להיות בקיא בעולם הכלכלי והניהולי על מנת לנהל את העסק בצורה נכונה, כך שלא תשקיע כספים מעבר למה שיש לך, ולא תבזבז אנרגיה, כוח וזמן על פעולות מיותרות או כאלה שלא מסייעות ואף מזיקות לעסק. יועץ עסקי נמצא בדיוק בשביל הדברים הללו, הוא בונה איתך תוכנית עסקית המתאימה לעסק קטן. בתכנית העסקית מפרטים אודות העסק, המוצר, השירות, קהל היעד, המתחרים, תחום העסק, תקציב ראשוני לתחילת התהליך ולהמשך, כלל הפעולות הנדרשות על מנת ליישם את התהליכים בצורה הנכונה, פעולות השיווק הנצרכות.

פתיחת עסק זעיר \ קטן מחייבת הגדרת מטרה ברורה ומפורטת ככול הניתן, כזאת שניתן ליישם ותחומה בזמן. היועץ העסקי מלווה את העסק יד ביד מטרום פתיחת העסק ועד לסוף התהליך בו העסק עומד יציב ומייצר רווחים ובעיקר כאשר המטרה מושגת.

עסק קטן הינו עסק לכל דבר וכך צריך להתייחס אליו, ברצינות המלאה, חשוב להיות עם אצבע על הדופק לאורך כל התהליך כדי לבצע את ההקמה והניהול על הצד הטוב ביותר. בסופו של דבר, בדומה לעסק גדול, גם כאן קיימים לקוחות הצורכים את המוצר\השירות והם צריכים להיות מרוצים, וכאשר הלקוחות מרוצים יש הכנסה, יש רווחים, העסק עובד טוב וכולם מרוצים.

מאמרים נוספים באותו הנושא

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ייעוץ עסקי לעסקים בינוניים, דוחות רווח והפסד
ייעוץ עסקים לעסקים בינוניים

כאשר פונים אל ייעוץ עסקים לעסקים בינוניים, יש לתת דגש על כל עניין ההתנהלות העסקית החל משלב הדוחות וניתוח הנתונים, ועד לשיווק וכדומה. בקרו במדריך המלא באתר.

ייעול עסקי וניתוח נתונים
ייעול עסקי

אחד מהתליכים היותר חשובים בעסק, הוא שלב ייעול עסקי הכולל התייעלות נכונה של העסק. במאמר הבא תמצאו טיפים מצוינים ויעילים כיצד לעשות זאת נכון.

מוטיבציה גבוהה בקרב עובדים
מוטיבציה גבוהה אצל עובדים

מוטיבציה גבוהה בקרב העובדים – ככה משיגים אותה הנו מאמר אשר יציג בפניכם את הכלים והדרכים שלכם המנהלים ובעלי העסקים לדאוג למוטיבציה גבוהה בקרב עובדיכם.

ייעוץ עסקי במרכז - חברת מינדד
ייעוץ עסקי במרכז

מחפשים שירותי ייעוץ עסקי במרכז? בקרו במדריך הבא הכולל את כל הפרמטרים המרכזיים שכל בעל עסק חייב להכיר. כמו כן תמצאו מידע על ייעוץ עסקי במרכז של מינדד.