ענף התיירות הינו אחד הענפים התחרותיים ביותר בישראל. ישנם ערים תיירותיות במיוחד בארץ, כמו: ירושלים, תל אביב, נתניה, טבריה. ישראל בכלל נחשבת מדינה מאוד מתוירת, מגיעים אליה אנשים מכל הדתות, המגזרים, המדינות. כיוון שישראל כל כך מתוירת, חשוב מאוד לנהל את העסקים בה בצורה נכונה ויעילה כך שיצליחו להגיע לליבם של התיירים ולמלא את מבוקשם וצרכיהם, כאשר אחד האינטרסים היותר חשובים הוא הכסף כמובן. במאמר זה נסביר מעט על ייעוץ עסקי תיירות וכל מה שמסביב.
כאשר פונים להקמת עסק השייך לענף התיירות, כמו תחום המלונאות למשל, צריך להכיר היטב את כלל האספקטים המרכיבים למעשה את העסק, נפרט כמה מהם ממש על קצה המזלג:
מי קהל היעד שלי, ומה הצורך שלו
חשוב לנתח בצורה מעמיקה ומדויקת את קהל היעד אליו בית המלון שלי מעוניין לפנות ולהציע את שירותיו. לדוגמא, ישנם בתי מלון המתאימים לזוגות בלבד, ללא ילדים. בתי מלון שכאלה המציעים לזוג להתנתק מכל הסביבה, ולקבל שקט ושלווה באמצעות ספא, מסאז', ושלל פינוקים מתאימים. כאשר העסק שהוא בית המלון, מבין שקהל היעד שלו הוא זוגות, ללא ילדים, הוא יגדיר במדויק את קהל היעד גם במסרים השיווקיים באמצעי הפרסום. דבר זה הוא חלק מניהול עסק תקין.
כדי להחליט מי קהל היעד וכיצד לפנות אליו יש לפנות לעזרה מקצועית של חברה המספקת שירותי ייעוץ עסקי תיירות, להם הכלים המקצועיים לנתח את קהל היעד הרלוונטי, לבדוק מה הצרכים שלהם וכיצד בית המלון שלך עשוי לענות עליהם, לדעת היכן לפרסם ובאילו מסרים להשתמש וכדומה.
זיהוי המתחרים – שלב ב' ייעוץ עסקי תיירות
כפי שכתבנו בתחילה ענף התיירות בישראל הוא מאוד תחרותי. ישנם ערים תיירותיות במיוחד בהם תמצאו בתי מלון ממוקמים בקרבה גאורפית. טרם הקמת בית המלון על בעל העסק לבדוק לעומק מי המתחרים איתו על אותו קהל יעד, מה החוזקות והחולשות של המלונות האחרים ובהתאם למצוא את הייחודיות של בית המלון שלך. ליועץ המציע ייעוץ עסקי תיירות יש את היכולת לנתח את סביבת המתחרים, ואף לסייע בבחירת מיקום המלון באופן שלא יאבד לקוחות אלא אף ירוויח יותר. כמו כן, ימצא היועץ את הייחודיות בבית המלון שלך לעומת המתחרים על מנת ליצור בידול בינך ובין המתחרים.
מאיפה הכסף?
הקמת עסק בתחום המלונאות דורש תקציבים אדירים. מקים העסק משקיע מכיסו כסף רב, וברוב המקרים אינו מסוגל לשלם עבור הכל באופן מיידי. על כן יש צורך בגיוס כספים, שזהו נושא בפני עצמו. יועץ עסקי המציע שירות של ייעוץ עסקי תיירות בקיא בעולם הפיננסי, והוא בודק את כל האפשרויות הקיימות עבור מקים העסק, בודק מול הבנקים ומול מקורות המימון השונים. היועץ מכיר את עולם המושגים הפיננסי והוא אינו זר לו כלל.
חשוב לזכור, שגם בתחום התיירות כמו בכל תחום אחר, יש צורך להכין תוכנית עסקית מסודרת אשר תציג ותפרט אודות העסק, המתחרים, התקציב הראשוני והתקציב החודשי, פעולות הקידום והשיווק ועוד.
בעזרת ייעוץ עסקי יוכל העסק להתנהל בצורה הנכונה ביותר, ולממש את הפוטנציאל שלו. חשוב מאוד להגדיר מטרה ברורה אליה שואפים להגיע וכן לקבוע יעדים שתרצו לכבוש בדרך להשגת המטרה. כאשר ישנה מטרה בסוף התהליך העבודה נעשית בצורה מדויקת יותר.