ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ייעוץ עסקי למסעדות

רגע לפני שנעזרים בשירותי ייעוץ עסקי למסעדות, כדאי להכיר כמה נתונים מעניינים. ידוע שהצלחת מסעדה לא תלויה בטיב האוכל ובטעם בלבד, קיימת קשת רחבה של מדדים שעל פיה ניתן לשפוט הצלחה של מסעדה. הידעתם כי 80% מהמסעדות נסגרות תוך חמש שנים? מסעדות רבות נפתחות ונסגרות ללא הפסקה, ואפילו שפים ומסעדנים מוכרים סגרו במהלך החיים מסעדה אחת או יותר בשל אי הצלחה. ענף המסעדנות הוא ענף דיי מסוכן מבחינת עסקית, ענף זה הינו בעל שיעור גבוה של עסקים שעומדים בפני סכנת סגירה. מצד שני, הענף מגלגל הרבה מאוד כסף בשנה, כך שטמון בו פוטנציאל דיי גדול, אם הוא ימומש או לא, זו כבר שאלה אחרת שתלויה במי שמנהל אותו.

פתאום קם אדם בבוקר הוא מחליט שהוא מקים מסעדה? לגמרי לא. גם הבשלן הטוב ביותר בעולם יכול ליפול על ניהול כושל, משברים כלכליים, גיוס לא נכון של עובדים, שירות לא איכותי, והרבה תלונות מהלקוחות ולבסוף עסק כזה ייאלץ לנעול את שעריו, וכל הכסף שנשפך עד עכשיו מה איתו?

מסעדה, בית קפה, מזון מהיר

ניהול והתנהלות נכונים של מסעדות

מומלץ לשכור את שירותיו של אדם מקצועי המספק שירותים של ייעוץ עסקי למסעדות. חברת ייעוץ יכולה לספק לבעלי המסעדה את השקט הנפשי ולהגיע להשגת היעדים והמטרות של המסעדה. חברה המציעה שירותי ייעוץ עסקי למסעדות מגיעה עם כל הניסיון בתחום המסעדנות, יש לה וותק בתחום, היא מכירה את העולם העסקי והעולם של המסעדות, המתחרים, מכירה את השוק ואת סביבתו, בקיאה במונחים העסקיים והמקצועיים כאחד. הרבה מאוד אנשים מחליטים לפתוח מסעדה בלי ידע מקצועי בניהול. וזה אחד הגורמים לאי הצלחה של מסעדה. כאשר עובדים עם יועץ עסקי, בונים יחד תוכנית עסקית גם אם מדובר במסעדה שטרם קמה וגם אם במסעדה קיימת שנקלעה למשבר מכל סוג שהוא.

היתרונות של ייעוץ עסקי למסעדות

  • מציאת המקום האידיאלי לפתיחת העסק – כאשר נלקחים בחשבון העלויות הנצרכות.
  • כמו כן, ייעוץ עסקי למסעדות יכין את תמחור המוצרים הנמכרים.
  • החלטה על תקציבי פרסום ויח"צ.
  • ניהול תזרים מזומנים.
  • גיוס עובדים.
  • עלויות תפעול.
  • בניית תכנית עסקית.
  • תכנון עלויות המזון.
  • תכנון עלויות המזון במסעדה.
מטבח של מסעדה, בישול, מזון ואוכל

איך מתכננים נכון את עלויות המזון?

או כפי שנקרא בשפה המקצועית Food Cost. כמה נקודות על קצה המזלג:

  • ספקים יקרים עלולים לגרום לרווח קטן יותר של בעל המסעדה.
  • חשוב להעסיק מנהלי רכש מיומנים שידעו כמה חומרי גלם לקנות, כך שלא ייזרקו לפח.
  • חשוב להעסיק טבחים מיומנים שלא יבזבזו את חומרי הגלם.
  • חשוב להעסיק מלצרים חרוצים שלא יביאו לידי מצבים כמו: מנות שמתקררות על הפס, בלבול בהזמנות וכו'. קראו עוד על הנעת עובדים.
  • יש לתמחר בצורה נכונה את המנות בתפריט כדי לגרום לרווחיות גבוהה.
  • יש לשים לב לעונות השנה בתמחור, במידה ויש חומרי גלם שמשתנים מעונה לעונה.
  • חשוב מאוד שהמקררים יהיו איכותיים ויעבדו כמו שצריך, שלא יגיע לכדי קלקול המזון כתוצאה מתקלה במקרר.

מאחורי כל מסעדה עומדים כל כך הרבה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון: מה הקונספט של המסעדה? מה התקציב הראשוני לפתיחתה? עם אילו ספקים עובדים? לאיזה קהל יעד פונה המסעדה? איך בונים תפריט נכון בדגש על דיוק המוצרים? האם למסעדה יהיה מערך משלוחים? באילו מדיות תפורסם המסעדה? ועוד הרבה מאוד נושאים שיש לבחון על מנת להגיע לרמה של רווחיות משתלמת, כך שפנייה אל ייעוץ עסקי למסעדות תענה על כל צרכים אלו ותנתב את העסק לניהול, סדר ורווחיות. כל נושא צריך להילמד ולהיבחן בקפידה. ניהול מסעדה זה אינו דבר של מה בכך, זהו תהליך עם הרבה מאוד שלבים שצריך להיות מבוצע בצורה הטובה ביותר על מנת להגיע לרווחיות מספקת.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
פתיחת עסק עצמאי חדש
פתיחת עסק עצמאי

רגע לפני פתיחת עסק עצמאי חשוב לדעת כמה כללי ברזל שיכוונו אתכם כיצד לעשות זאת נכון, איך להימנע מטעויות וגם טיפים על התנהלות מול רשויות המס בישראל.

תמונת בחירת זכיינים
איך לבחור את הזכיינים הכי טובים?

המאמר איך לבחור את הזכיינים הכי טובים מסביר את תהליך בחירת הזכיין מנקודת המבט של הרשת המזכה, הדגשים שיש לשים להם לב וזאת כדי לבחור את הזכיינים הטובים ביותר.

ייעוץ ופיתוח לבעלי עסק
ייעוץ עסקי בתל אביב

החלטתם להקים עסק חדש בתל אביב והאזור? ברכות! רגע לפני שתצאו לדרך יש להכיר את המכשולים העומדים בפני בעלי עסקים. ייעוץ עסקי בתל אביב יסלול עבורכם את הדרך..

ייעוץ ארגוני בתל אביב
יעוץ ארגוני בתל אביב

יעוץ ארגוני בתל אביב ניהול של ארגון מכל סוג, הוא אינו דבר פשוט כלל. כל ארגון הוא שונה ומגיע עם האתגרים שלו. יש הרבה מאוד

יועץ כלכלי לעסקים, תכנית לעסק
יועץ כלכלי לעסקים

מטרתו של יועץ כלכלי לעסקים היא קודם כל לגרום לעסק להרוויח יותר, בעזרת הגדלת ההכנסות והצבת יעדים ומטרות ברורות. קראו עוד באתר בנושא יועץ כלכלי לעסקים.