ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הערכת עובדים בארגון

אחת השיטות הנפוצות ביותר לבדיקת איכות העובדים במקום העבודה, היא ביצוע הערכת עובדים. הערכת עובדים בארגון נותנת קנה מידה ביחס לתפקודו של העובד. האם הוא מצליח לעמוד ביעדים ולבצע את תפקידו היטב? האם העובד עוזר לארגון להגיע להישגים? האם הוא עומד במטרות שהוצבו? ועוד שאלות רבות.
על מנת שביצוע הערכתם של העובדים בארגון תהיה איכותית ויעילה, נצטרך לוודא בראש ובראשונה כי העובדים מודעים למטרות העל של הארגון. נזגרת של זה הם היעדים האישיים אותם עליהם לשאוף להשיג במהלך עבודתם. העובדים חייבים להכיר ביעדים האסטרטגיים של מקום העבודה ולראות ולהבין כיצד הם יכולים לתרום להשגת היעדים ולהתאים את עצמם למערכת כולה ולדעת לשנות ולהשתנות בהתאם לצורכי הארגון את מתפתחים ומשתנים לאורך כל השנה.

ישיבת עובדים

המטרות של הערכה של העובדים

בחברה אשר מעסיקה כמות גדולה ואיכותית של עובדים קיים הצורך בהערכת עובדים על מנת להכיר אותם לעומק, לדעת מהם השאיפות שלהם בעבודה, איך הם רואים עצמם מתקדמים וכמובן הערכת עובדים בארגון נותנת אינדיקציה ליכולות שלהם בארגון ואיכות הביצועים אשר מובילים להשגת היעדים והמטרות שהוצבו מראש. בנוסף, הערכה איכותית אשר מבוצעת היטב תאפשר למעסיק לאמוד בצורה מעולה את יכולות העובד ולדעת איך להכניס מוטיבציה גבוהה בקרב העובדים והאם הוא יוכל להתאים לתפקידים נוספים בארגון כלומר, הערכת העובדים בארגון יכולה להוות בסיס אשר באמצעותו יתקבלו ההחלטות בדבר קידום לעובד, מתן בונוסים, הטבות, תוספת שכר, מענקים וכדומה. הדבר הכי חשוב בין הארגון לבין העובדים הוא משוב עובדים עם תיאום ציפיות והגדרת מטרות משותפות מתוך כוונה שכולם עובדים ביחד כמכונה משומנת אחת לצורך עמידה ביעדים בצורה הטובה והמהירה ביותר, הדבר יוביל להנעת העובדים ולמתן עבודה מקצועית יותר מהעובדים.

הערכת עובדי הארגון, מאפשרת לנו מעקב אחר ביצועי העובדים וכפועל יוצא מכך מאפשרת לנו לאמוד את מידת התאמת העובד לתפקידו בארגון כלומר לאמוד את היחס בין יכולות העובד לבין התפוקה שלו. במידה ומדובר ביחס שלילי ואין עמידה ביעדים, מחפשים פתרונות על מנת להתייעל מבחינה עסקית תוך איתור הנקודות הבעייתיות שדורשות התייחסות ושיפור שלהם דרך מתן הדרכות, הכשרות, חניכה אישית ועוד דרכים להתייעלות נכונה. אך הדבר החשוב ביותר הוא בכלל איך להכשיר עובדים בצורה נכונה, אחת המטרות החשובות בביצוע הערכת עובדים בארגון, היא בכך שהיא מספקת משוב לביצועי העובדים אשר באופן טבעי נותן תמריץ ומניע את העובדים לשיפור בתפוקה והשגת היעדים בארגון.

עובדים עם מחשבים

סוגי הערכתם של עובדים בארגון

האופן שבו מתבצעת הערכת עובדים בארגון מתחלק לשלושה סוגים עיקריים והם:
הערכת עובדים מצד הממונה – מדובר בסוג של הערכה של העובדים מצד המנהל הישיר של העובדים אשר מכיר מקרוב את פועלם ואופן תפקודם בעבודה ועליו למלא טופס הערכה בו הוא מציין את תפקודו של העובד, האם עומד במטרות ויעדים, יחסי אנוש, יכולות ניהוליות ועוד מגוון נושאים בהם נדרשת הערכה אובייקטיבית ומקצועית.
הערכת עמיתים לעבודה – מדובר בהערכה מצד החברים לעבודה אשר נמצאים ביחד לאורך כל שעות העבודה ומקיימים שיתוף פעולה ועבודת צוות ונדרשים במסגרת הערכת עובדים, לתת משוב אחר תפקוד חבריהם לעבודה, יחסי אנוש, בעיות שמפריעות לשטף העבודה, תפקוד עובדים תחת לחץ ועוד מגוון נושאים שלגביהם נדרשים העובדים לתת ציון או לדרג.
הערכת מנהלים מצד העובדים – שאלה נפוצה בקרב מנהלים היא איך להניע את הצוות שלי קדימה? חלק מאוד חשוב בהערכה של עובדים בארגון הוא כמובן הערכת תפקוד המנהלים בחברה כאשר כאן מצפים מהעובדים לתת הערכה אחר התפקוד של המנהלים האישיים שלהם, יחס אישי, מקצועיות, יצירתיות, הובלת תהליכים ועוד.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

 

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
יועץ כלכלי לעסקים, תכנית לעסק
יועץ כלכלי לעסקים

מטרתו של יועץ כלכלי לעסקים היא קודם כל לגרום לעסק להרוויח יותר, בעזרת הגדלת ההכנסות והצבת יעדים ומטרות ברורות. קראו עוד באתר בנושא יועץ כלכלי לעסקים.

איש עסקים קטן
ייעוץ עסקי בכפר סבא

לפנייה אל חברת ייעוץ עסקי בכפר סבא, יש יתרונות רבים. למשל, חברת ייעוץ מקצועית תסייע לכם בקבלת החלטות ותכנון נכון של העסק כבר בשלב ההקמה..!

תכנון פיננסי לעסק
תכנון פיננסי

מקימים עסק חדש וזקוקים לתכנון נכון? רוצים לחשב מסלול מחדש בעסק פעיל? תכנון פיננסי לעסקים מיועד בדיוק עבור זה. קראו הכל בנושא, וגם על תכנון הוצאות לא צפויות.

ייעוץ עסקי למסעדות
ייעוץ עסקי למסעדות

ניהול מסעדה אינו משימה כלל, לרבים היא נראית כלא אפשרית. ע"מ לעשות סדר ולנהל נכון את המסעדה עד כדי רווחיות, יש לפנות אל חברת ייעוץ עסקי למסעדות מקצועית.

ייעוץ ארגוני בתל אביב
יעוץ ארגוני בתל אביב

יעוץ ארגוני בתל אביב ניהול של ארגון מכל סוג, הוא אינו דבר פשוט כלל. כל ארגון הוא שונה ומגיע עם האתגרים שלו. יש הרבה מאוד