ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פתיחת עוסק מורשה

מעוניין להקים עסק, אבל עדיין לא יודע איזה סוג עסק עלייך לבחור? במאמר זה נדבר על פתיחת עוסק מורשה. איך הולך התהליך? מהם השלבים? אבל לפני כן נתחיל בהגדרת המושג. מיהו עוסק מורשה? בקצרה, אדם שהחליט להיות עצמאי ונרשם ברשויות המס. מי שמצהיר על העסק שלו כעסק עם מחזור מכירות גדול ולמעשה בלתי מוגבל. מתאים בעיקר לבעלי עסקים קטנים או בינוניים, בעלי מחזור שנתי של מעל 100,000 ₪ (אם כי המספרים הללו משתנים מידי שנה, אך מדובר בשינוי מזערי).

כאן המקום לציין שישנם תחומים שגם אם המחזור השנתי שלהם נמוך מ- 100,000 ₪ הם חייבים להירשם כעוסק מורשה ולא ניתן לרשום אותם כעוסק פטור, לדוגמא: אדריכלים, חוקרים פרטיים, מתווכי מקרקעין וכדומה. מתוקף היותו עוסק מורשה הוא חייב לגבות מהלקוחות שלו מע"מ (מס ערך מוסף) עבור כל עסקה. על עוסק מורשה להעביר את סכום הגבייה לרשות המיסים (בשנת 2019 סכום המע"מ עומד על 17% אותו יש להעביר לרשות המיסים). לקריאה בנושא פתיחת עוסק פטור לחצו כאן.

ומן הצד השני של המטבע, הוא רשאי לקזז את המע"מ ששילם עבור הוצאות הקשורות לעסק. לצורך דרישת תשלום עוסק מורשה צריך להוציא חשבונית מס וכנגדה ישולם הסכום. על עוסק מורשה לדווח לרשויות המע"מ על מחזור העסקאות בעסק שלו, על סכום המע"מ שגבה מן הלקוחות וסכום המע"מ אותו קיזז בהוצאות העסק.

מעמ בכף היד, עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה – איך מתחילים?

שלב ראשון – פתיחת תיק במשרדי מע"מ: יש להגיע פיזית למשרדי מע"מ, רגע לפני שאתם יוצאים לדרך קחו איתכם: צילום ת"ז, טופס פתיחת עוסק מורשה, אישור ניהול חשבון בנק / צ'ק מבוטל ע"ש בעל העסק, חוזה שכירות של המקום בו פועל העסק (במידה והעבודה היא מהבית והבית הוא שכור יש להציג חוזה שכירות) ותעודה הקשורה להכשרה המקצועית הרלוונטית לתחום העסק. לעתים נדרש להציג בנוסף הסכם התקשרות עם לקוח פוטנציאלי.

כחלק ממילוי טופס הבקשה במשרדי מע"מ יש לציין את המחזור השנתי הצפוי, כאשר במידה והוא מעל מיליון וחצי שקלים בשנה יש לדווח למע"מ פעם בחודש, ואם נמוך מזה יש לדווח פעם בחודשיים. את השלב במשרדי מע"מ תסיימו בקבלת תעודה זמנית של עוסק מורשה, מספר עוסק (מספר ת"ז) ושוברי דיווח זמניים. לאחר מס' שבועות תקבלו תעודה ושוברים קבועים.

שלב שני – פתיחת תיק במס הכנסה: יש להגיע למשרדי מס הכנסה ולפתוח תיק עוסק מורשה. יש למלא טופס 5329 שהוא דוח פרטים אישיים וכן הצהרה על מקורות הכנסה.

שלב שלישי – פתיחת עוסק מורשה בביטוח לאומי. בביטוח לאומי יש למלא את טופס 6101. בטופס זה, מלבד פרטים אישיים תצטרך לענות אילו עיסוקים היו לך בשנים האחרונות וכמה הכנסת מעיסוקים אלו. בנוסף לכך, תידרש לענות על הדברים שאתה עתיד לבצע עכשיו כעוסק מורשה, כמה שעות עבודה מתוכנן שתעבוד ומהי ההכנסה הצפויה. אלו למעשה השלבים של פתיחת עוסק מורשה.

**מומלץ טרם הגיעך למשרדי הרשויות, לוודא באתרי האינטרנט של המשרדים את שעות הפתיחה, וכן מומלץ לקבוע תור מראש גם כן באתרים אלו וזאת כדי לחסוך זמן המתנה מיותר בתור.

ייעוץ לפתיחת עוסק

לאחר 30 יום לערך תקבלו:

  • מכתב על פתיחת עוסק מורשה ופנקס דיווח חודשי או דו חודשי (כפי שנאמר לעיל, תלוי בהיקף ההכנסות השנתי הצפוי) ממע"מ.
  • מכתב על פתיחת תיק עצמאי ופנקס מקדמות ממס הכנסה.
  • הודעת תשלום ומכתב מביטוח לאומי המפרט כמה תצטרך לשלם כעוסק מורשה.

איך תדעו האם כדאי לפתוח עוסק מורשה / פטור ? או אולי חברה בע"מ?

הדברים אינם ברורים לכל עין, בשביל זה יש אנשי מקצוע שיכולים לסייע לך בקבלת החלטה כזו או אחרת בתחום זה של פתיחת עסק. חשוב לדעת: בסוג של עוסק מורשה, העסק ובעל העסק – אחד הם. כלומר, במידה וישנן תביעות או חובות, קיימות השלכות באופן אישי על בעל העסק וכן על הנכסים הפרטיים שלו. (בשונה מחברה בע"מ למשל, שם קיימת הפרדה בין העסק ובעל העסק, וכאשר קיימת איזשהוא בעיה בחברה היא אינה מושלכת על בעל החברה באופן אישי. קראו הכל בנושא פתיחת חברה בע"מ.

ישנן חברות שתחום ההתמחות שלהן הוא ייעוץ עסקי לפני הקמת עסק ובזמן שהעסק קיים. הם יכולים לסייע לחברות קטנות וגדולות כאחד. פתיחת עוסק מורשה אינו דבר שניתן להקל בו ראש, אם הגעתם להחלטה שאתם מעוניינים לפתוח עסק אל תהיו בזה לבד. אתם צריכים להיות בקיאים בעולם המושגים המקצועי ובכל התהליכים, האפשרויות והשלבים השונים. מלבד העובדה שהוא איש מקצוע המבין ובקיא בעולם זה, הוא גם בסופו של דבר חוסך לך כסף, שכן הוא יודע איזה סוג עסק כדאי לכם לפתוח, היכן תשלמו פחות ובאיזה קונסטלציה משתלם לכם יותר מבחינה כלכלית.

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ליווי עסקי למסעדות, הדרכה, ניהול
ליווי עסקי למסעדות

ליווי עסקי למסעדות הינו הכרחי כדי להימנע מטעויות רבות הן בפן הניהולי והן מבחינת בניית מודל עסקי ברור ורווחי. בקרו במדריך המלא באתר MINDED.

תהליכי מכירות
תהליכי מכירה

שיווק של מוצר או שירות הוא תהליך הדרגתי ומורכב. אולם, רבים מהמשווקים לא מבינים כי תהליך השיווק הוא רק נקודת ההתחלה של גולת הכותרת- המכירה

איש עסקים קטן
ייעוץ עסקי בכפר סבא

לפנייה אל חברת ייעוץ עסקי בכפר סבא, יש יתרונות רבים. למשל, חברת ייעוץ מקצועית תסייע לכם בקבלת החלטות ותכנון נכון של העסק כבר בשלב ההקמה..!

ניהול תזרים מזומנים
ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים של העסק, הוא למעשה ניהול מאגרי הכסף הפנוי לביצוע פעולות בעסק.יכול להיות עסק רווחי – כלומר שהכנסותיו גדולות מהוצאותיו – אך ללא