ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תוכנית עסקית הלוואות

הקמת עסק חדש מצריכה השקעה כספית גדולה, שלביה הראשונים של הקמת עסק מתחילים בגיוס כספים. אחד המקורות הכספיים הם לקיחת הלוואה. ישנם סוגים רבים ושונים של הלוואות, חשוב להכיר אותן לפני קבלת ההחלטה, שכן כדאי לתכנן נכון את התקציב, מקור ההלוואה, מה תנאי החזרת התשלומים וכדומה, כל אלו ישפיעו בסופו של דבר על הארגון כולו.

לעיתים, יזמים רבים המקימים עסק, מתכננים באופן עצמאי את כל נושא גיוס הכספים, מבלי להתחשב בתקציב העומד לרשותם וביכולתם הכלכלית. תכנון לא נכון עלול לגרום לנזק כלכלי עצום של בית העסק כולו ולחובות רבים. ישנן חברות מקצועיות שיודעות להכין תוכנית עסקית הלוואות, הן לומדות את בית העסק על כל זוויותיו. ויודעות לספק תוכנית המתאימה בדיוק לארגון.

מילוי טופס

סוגי הלוואות לבעלי עסקים וחברות

סוג אחד של הלוואה הינו הלוואה בערבות המדינה. המדינה ערבה לחלק גדול מההלוואה ומשום כך סכום הכסף הראשוני הנדרש ממך נמוך יותר לעומת הלוואות בנקאיות רגילות. הלוואות אלו מתאימות לעסקים קטנים ובינוניים. אלו ניתנות לעסקים קיימים לצרכי הון חוזר והשקעה ואף לעסקים בהקמה.

אנשים המעוניינים בהלוואה שכזו, כמו כל הלוואה, מומלץ שיפנו לחברות מקצועיות המספקות שירותי הכנת תוכנית עסקית הלוואות. חברות שבכל זאת מעוניינות להכין לעצמן את התכנית העסקית להלוואות בערבות המדינה, שימו לב, להלן מספר המלצות איך לעשות את זה נכון: כתבו תכנית עסקית ממוקדת: יש להציג בצורה מדויקת את צרכי האשראי של העסק על מנת לקבל המלצה חיובית בקרן. בתכנית יש להסביר במדויק להיכן יופנו הכספים הדרושים. יש להסביר מדוע פניתם לקרן להלוואות בערבות המדינה. כתבו תכנית בצורה מקצועית: יש להשתמש בשפה כלכלנית מקצועית ובסגנון כתיבה גבוה, כמובן ללא שגיאות כתיב.

הציגו את הדוחות הכספיים בצורה יסודית: לא מספיקה הצגה יבשה של הנתונים, ניתוח מקצועי של מגמות פיננסיות, חישובים באחוזים, ובכלל להציף במידע פיננסי שעשוי לעזור לקבל את כספי הקרן. בססו את דבריכם בהנחות מציאותיות. לעתים עדיף לבקש סכום נמוך יותר אך מציאותי מאשר להגזים ולקפוץ מעל הפופיק ובכך להסתכן בקבלת ההלוואה.

ע"פ נתוניה הרשמיים של הקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, אחוז ההצלחה בקרב חברות המגישות בקשה לאשראי עומד על 50% בלבד! מה שניתן ללמוד מנתון זה הוא שרק אחד מכל 2 עסקים שמגיש בקשה לקרן בקשתו מתקבלת.

תוכנית עסקית הלוואות, חישוב נתונים, מחשבון

תוכנית עסקית הלוואות אצל קרן עצמאית

במידה ופניתם באופן עצמאי לקרן וזאת פנתה אליכם בשאלה "לאיזו מטרה מיועדת ההלוואה?", אלו תשובות שאסור בשום אופן לענות:

  • "כדי לפתח את החברה" – תשובה כללית מידי.
  • "לצורך רכישת בית" – מנוגד לתנאי הקרן.
  • "לחתונה של הבן" – גם זו תשובה המנוגדת לתנאי הקרן.
  • "עבור משיכת משכורות, לא משכתי שכר מספר חודשים" – תשובה המרמזת על קשיים שבהם מצויה החברה.
  • "נשמור את הכסף בצד, שיהיה לנו כשנצטרך" – ישנן חברות אחרות שיש להן צורך מיידי בכסף.
  • "עדיין לא החלטתי" – צריך להגיע עם מטרה ברורה שלשמה נצרך הכסף.

הצעד הנכון והבטוח הוא לפנות לחברה המציעה תוכנית עסקית הלוואות. תכנית כזו מציגה את כל המהלך המתוכנן, מאפייני החברה, סקירת הרעיון, בחינת החולשות והחוזקות האיומים וההזדמנויות, סביבת הפעילות וכמובן מציגה את התקציב והתוכנית לניהולו.

הפרמטרים שיש לקחת בעת ההלוואה

להלן חלק מהפרמטרים שיש לקחת בחשבון בבניית תוכנית עסקית הלוואות:

  • במה עוסקת החברה?.
  • מהם היעדים והמטרות?.
  • מיהו קהל היעד?.
  • מהו התקציב?.
  • סקירת התחום ו\הענף.
  • מהם החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים של החברה (מודל swot).

תכנון לא מקצועי עלול להוביל לקשיים תזרימים, וזה על אף שהעסק בעל פוטנציאל לרווח. יש לבחון את תנאי החזרת ההלוואה, תוך בחינת תזרים המזומנים הצפוי מידי חודש.

לסיכום, תכנון באמצעות ייעוץ פיננסי בצורה נכונה עשוי להוביל עסק להצלחה! בשביל לבצע את זה בצורה היעילה ביותר יש לפנות לחברה המציעה כתיבת תוכנית עסקית הלוואות. חברה כזאת יודעת לזהות את צרכי העסק, לנתח את ההתנהלות העסקית, לתכנן את התקציב הנכון לבית העסק, לנהל תזרים מזומנים ולהתנהל מול הבנקים בצורה מקצועית. כל זה במטרה למקסם את הפוטנציאל הגלום בעסק ולהוביל אותו להגשמת המטרות, להגדיל רווחים ואף לשמר אותם לאורך זמן. חברה מקצועית חושבת מראש על ההוצאות הצפויות וגם על אלו שאינן צפויות.

לעתים אף נדרש לפנות לגיוס משקיעים חיצוניים, חברה העוסקת בתחום בניית תוכנית עסקית הלוואות תבנה עבור בית העסק מצגת שיווקית מקצועית המציגה את הרעיון העסקי, ותוכל לספק זווית רחבה יותר על בית העסק מההיבט העסקי והפיננסי כאחד. נכון שהעלויות של שירות מקצועי כזה הן לא מבוטלות, אולם, בבחירת שירותים אלו חוסך בית העסק את הנפילה הכלכלית שהיה עלול להיות מצוי בה באם היה בונה את התוכנית העסקית באופן עצמאי.

עוד מאמרים מעניינים באותו הנושא

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
איור מדרגות הצלחה
רשת בבעלות או רשת בזכיינות?

מאמר זה מעלה את הסוגיה בבחירת שיטת ההתרחבות העסקית לרשת, רשת בבעלות או רשת בזכיינות, ומסביר את היתרונות והחסרונות הטמונים בכל אחת מהשיטות.

ייעוץ לעסקים משפחתיים, אבא ובן, משרד ועבודה
יעוץ לעסק משפחתי

ייעוץ לעסקים משפחתיים נועד קודם כל להשאיר את העסק בגבולות המשפחה, לשם כך היועץ יכין עבורכם תכנית עסקית מפורטת אשר תדע להכשיר גם את דור ההמשך. קראו עוד האתר.

תוכנית עסקית דוגמאות
תוכנית עסקית דוגמאות

חיפשתם תוכנית עסקית דוגמאות? המדריך הבא בדיוק בשבילכם..! כאן תמצאו דוגמאות לבניית תוכנית מותאמת לעסק ודוגמאות חיות מעסקים שונים. בקרו.

בניית מודל עסקי
מודל עסקי

מודל עסקי המושג "מודל עסקי" הינו מושג דינמי, חדשני וגמיש. יצירת מודל עסקי חיונית לניהול עסקי לעסק ולתפעולו המוצלח. מהו מודל עסקי מוצלח ומהי חשיבותו

רשת זכיינות
הצלחת הזכיינות

הצלחת זכיינות תלויה קודם כל בניהול והתנהלות נכונים, וכדי שזה יקרה יש לדעת כיצד לעשות זאת. בקרו במדריך המלא בנושא הצלחת זכיינות, וקחו את הרשת למקום גבוה יותר.