ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
פתיחת עסק עצמאי

אתה חושב לפתוח עסק עצמאי ולא יודע איך להתחיל? במאמר זה נעשה לך סדר בראש, כדי שתוכל לבצע את זה בצורה הנוחה והפשוטה ביותר. אז החלטת ללכת בדרך עצמאית מבחינה מקצועית, זה יכול להיות בנוסף להיותך שכיר, או במקום, אך מה שבטוח הוא שמבחינה חשבונאית יש מספר פעולות חשובות שיש לבצע כדי לפתוח תיק עצמאי. ההמלצה היא לא להתפטר מיד מהעבודה כשכיר, אלא קודם לצבור ניסיון כעצמאי במקביל לעבודה הרגילה. 

פיננסי, גרף רווחים והכנסות

נתחיל בפעולות הטכניות שיש לבצע:

שלב ראשון: רישום העסק כעוסק מורשה \ עוסק פטור במשרדי מע"מ. לצורך זה יש להגיע פיזית למשרדי מע"מ בעיר המגורים, יש להצטייד ב: ת"ז, חוזה עבודה מול לקוח \ מסמך אחר המאשר את ההתקשרות העסקית שיש לך עם לקוח, אישור מהבנק המכיל את פרטי חשבון הבנק העסקי או לחילופין צילום צ'ק, חוזה שכירות \ רכישה של העסק.

איך תדע האם העסק שלך צריך להיות עוסק פטור או עוסק מורשה? 

עוסק פטור הוא עסק שמחזור המכירות שלו לא עולה על 100,187 ₪. (סכום זה נכון לשנת 2019, ומשתנה אחת לכמה זמן).

שלב שני: רישום העסק במשרדי מס הכנסה.נגם כאן יש להגיע פיזית אל משרד מע"מ בעיר המגורים ולמלא טופס. 

שלב שלישי: פתיחת תיק בביטוח לאומי. שוב, הגעה פיזית לביטוח לאומי על מנת למלא טופס של פתיחת התיק.

צמיחה פיננסית

פתיחת עסק עצמאי – איך עושים את זה נכון? 7 טיפים:

  1. יש לתכנן מראש את כל העלויות, לא את ההקמה הראשונית בלבד. ישנן עלויות לא צפויות בפתיחת עסק עצמאי ויש לקחת אותן בחשבון כאשר מגדירים את התקציב ומגייסים את הכספים. כאשר נמצאים כבר בעיצומה של פעילות העסק ואז נזכרים שישנם כספים שלא נלקחו בחשבון, עלולים להגיע לכדי מצב של בור כלכלי שלצאת ממנו יהיה נורא קשה, כך שהתוצאה עלולה להיות שלא יהיו רווחים, וגרוע מיזה – שיהיו הפסדים.
  2. יש להחליט מראש על בידול מהמתחרים, כלומר מה ייחודי במוצר או בשירות שלי, מה המתחרים לא מספקים ואני כן. צריך להבין שהשוק רווי תחרות, קהל היעד חשוף לך ולמתחרים בעת ובעונה אחת, וכאשר הלקוח הפוטנציאלי רואה איזושהיא ייחודיות בחברה מסוימת זה בולט לעין שלו והסיכוי לבחור במוצר זה גדל.
  3. יש לבנות תכנית עסקית אמיתית וריאלית. פתיחת עסק עצמאי מצריכה ייעוץ עסקי, ישנן חברות שזה תחום העיסוק שלהן, והן מסייעות לבעלי עסקים לנהל נכון את העסק ולהגיע למטרות שלשמן הוקם. יועצים עסקיים בונים יחד עם מנהל העסק את התכנית העסקית, והיא צריכה להיות בנויה טוב כך שיעבדו על פיה, ולבסוף יישמו את דרכי הפעולה שאותה הציעה.
  4. יש לתמחר את המוצרים והשירותים של החברה בצורה נכונה ויסודית. חשוב לשקול היטב את מחירי המוצרים והשירותים אותם תמכור החברה, יש לקחת בחשבון את עלויות הייצור, הפיתוח, עלויות הספקים השונים, האריזה, ההובלה, האחסון וכו'. תמחור לא נכון עלול להוביל להפסדים כלכליים.
  5. יש לנהל נכון את מימון התקציבים. יש לשקול היטב מה הסכום הראשוני שיש בידך, האם תרצה לגייס כספים בצורה חיצונית? באיזו דרך?, האם תרצה לפנות למשקיעים? לבנק? הלוואה? אשראי?, מה העלויות הצפויות בהמשך, מהן העלויות החודשיות? מהיכן יילקח הכסף? דברים אלו ואחרים יש לקחת בחשבון לפני פתיחת עסק עצמאי. החשוב מכל בסעיף זה הוא לא לקפוץ מעל הפופיק, כלומר לא להוציא כסף שאין לך, כי כל כסף כזה תצטרך בבוא היום להחזיר, ולא תרצה ליפול לבורות כלכליים. עוד בנושא מימון לעסקים.
  6. בבחירת תחום העסק לך על תחום שאתה מבין בו. צריך להכיר את העולם של התחום לפני הכניסה אליו. צריך להכיר את השוק ואת המתחרים, את הסביבה בה הוא פועל וכו'. צריך לדעת היטב מהם החסרונות של התחום, כך שלא יצוצו בעיות שלא חשבתם עליהם בהמשך הדרך. צריך להבין מראש לאן נכנסים.
  7. יש לבצע מחקר שוק בצורה יסודית, צריך לנתח את קהל היעד אליו רוצים לפנות, מה הצרכים שלו, מה הבעיות, וזאת בשביל לדעת איך המוצר או השירות שלך יכולים לענות לו על הצורך. כאשר מבינים את קהל היעד והצורך שלו יודעים גם להתאים תכנית שיווקית בהתאם. בעל עסק יכול לחשוב לתומו שהמוצר שהוא מספק הוא הטוב ביותר בעולם, אך אם לא מכיר את קהל היעד והשוק לא ידע מה מידת הרלוונטיות של המוצר עבור קהל היעד, האם קיימים מוצרים דומים אצל המתחרים וכדומה.

ניתן לראות שביצוע של פתיחת עסק עצמאי אומנם פשוטה מבחינה טכנית של פתיחת התיק מול הרשויות, אולם מלבד השלבים היבשים שאותם קל לבצע, יש צורך לחשוב היטב בצורה שקולה ומחושבת על כל הזוויות של פתיחת עסק עצמאי: כלכלית, רעיונית, שיווקית, אסטרטגית, ניהולית ומקצועית. 

קיימות חברות המספקות שירותי ייעוץ פיננסי מקצועי ומסייעות בדיוק עבור עסקים המתחילים את דרכם העצמאית, (וכן גם עבור עסקים הפועלים תקופת זמן ונתקלים במשבר כלשהוא ו\או מעונייים לשפר תהליכים). בעזרת סיוע של יועץ עסקי ניתן להצמיח את העסק ולהגדיל לו את הרווחיות.

מאמרים ומדריכים נוספים באתר

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
אדם עומד לצד קיר
התייעלות עסקית

המטרה של כל עסק שנפתח הוא לעבור את השנה הראשונה אשר נחשבת כקשה ביותר ואינה מביאה לרווחיות של העסק ולאחר מכן להתחיל בתהליך של התייצבות

ייעוץ עסקי למסעדות
ייעוץ עסקי למסעדות

ניהול מסעדה אינו משימה כלל, לרבים היא נראית כלא אפשרית. ע"מ לעשות סדר ולנהל נכון את המסעדה עד כדי רווחיות, יש לפנות אל חברת ייעוץ עסקי למסעדות מקצועית.

גיוס כסף, חשבונאות, חישוב כסף
מתי הכי נכון לגייס כסף לעסק?

מתלבטים מתי הכי נכון לגייס כסף? האם דווקא כאשר העסק נמצא במצוקה כלכלית, או שמא רק כאשר העסק יציב? כמו כן תמצאו טיפים איך לעלות את דירוג האשראי בבנק.

ייעוץ ארגוני בהרצליה
ייעוץ ארגוני בהרצליה

אחד האלמנטים החשובים ביותר בכל ארגון הוא היעילות. ארגון שהוא אינו יעיל מבזבז זמן וכסף, ולא יכול להיות רווחי בצורה אופטימלית עבור הבעלים והמנהלים שלו.

תוכנית עסקית לסטארט אפ
תוכנית עסקית לסטארט אפ

הצלחה עם סטארט אפ חדש, תלויה במספר גורמים מרכזיים, אשר איתם ההצלחה תיהיה קרובה מתמיד. קראו הכל בנושא תוכנית עסקית לסטארט אפ, והתחילו ליישמם.