ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
יועץ פיתוח ארגוני

איך משפרים את ההתנהלות בתוך בית העסק?, איך מניעים שינויים בצורה יעילה?, איך יודעים לתכנן את התקציב באופן הטוב ביותר? איך להגיע למטרה אותה הגדרנו?, אלו שאלות שמנהלי חברה רבים מתמודדים איתן ביום יום, יש הרבה תשובות לשאלות הללו, אך אם נרכז את הכל לכדי פתרון אחד – יועץ פיתוח ארגוני זו התשובה.

מדוע יש צורך בשירותיו של יועץ פיתוח ארגוני?

במציאות החיים יש שינויים רבים שמתקיימים בסביבה העסקית, כמו לדוגמא: שינויים טכנולוגיים, שינויים פוליטיים, קיצוצים בתקציב, כניסת מתחרים חדשים, שינויים בשוק וכדומה. השינויים האלה מצריכים את הארגון להתאים את עצמו למצב החדש. בנוסף לכך, לכל עסק יש שלבים שהוא עובר בהתפתחות שלו, העסק צריך לדעת להתמודד עם כל שלב בו הוא נמצא ולפעול בצורה היעילה ביותר. לדוגמא: שלב הקמת העסק, שלב ההתרחבות וכדומה.

תהליך של פיתוח ארגוני מאפשר את החיבור של ההתמודדות עם השינויים ועם שלבי ההתפתחות של העסק.
השלב הראשון שאיתו יתחיל יועץ פיתוח ארגוני בתהליך הוא – הגדרת המטרה שבשבילה הוקם העסק. לכל עסק יש מטרות אחרות אליהן הוא שואף להגיע. לצורך כך יש להגדיר במדויק את המטרה בצורה מספרית ובמגבלת זמן, לדוגמא: עד סוף שנת 2020 נרצה להעלות את הכנסות החברה ב20%. כאשר המטרה נמצאת אל מול העיניים קל יותר לחתור אליה. דמיינו לעצמיכם ספורטאי אולימפי שמתאמן במשך 4 שנים לאולימפיאדה – אולי התחרות הגדולה ביותר בעולם בתחום הספורט. הרבה פעמים מה שיחזיק אותו במהלך האימונים המפרכים היא המטרה שאליה הוא שואף להגיע – הוא רוצה להגיע לאולימפיאדה, להתחרות ולנצח. כאשר המטרה תמיד לנגד עיננו יש יותר סיכויים שנצליח להגיע אליה.

שלב שני – איתור מכשולים

כאשר יודעים מה הבעיה זה כבר חצי מהפתרון. השלב השני בתהליך מדבר על זיהוי הכשלים בארגון, מה לא עובד טוב? מה החסרונות של העסק?, מהם הפערים הקיימים בין המצוי לרצוי?. למעשה מדובר בניתוח של הדברים שעומדים בפני הגשמת המטרה. תפקידו של יועץ פיתוח ארגוני בשלב זה הוא ללמוד את הנהלים הקיימים בארגון ולדעת על החברה מבחינת נתונים מספריים, וכן להיפגש עם אנשי המפתח לצורך בחינת הדברים. היועץ מראיין עובדים, מתצפת על הנעשה, עורך סקרים וכל זאת על מנת שיוכל להכיר לעומק את פעילות החברה. בסוף השלב הזה יוכל יועץ פיתוח ארגוני לייצר דוח עם מסקנות והמלצות מה לבצע הלאה על מנת לשפר ולייעל. כאן המקום לציין שכמובן מנהלי החברה אינם נדרשים לבצע דבר בלא הסכמתם.

ארגון, סדר, יומן, שעון, אחוזים

האם ארגון יכול לבצע פיתוח ארגוני באופן עצמאי?

כאשר מסתכלים על הארגון מבפנים קשה לראות ולזהות את השינויים, את הדפוסים שיש לשנות, את ההתנהלות הלא נכונה, אדם מבפנים לא יכול להסתכל על הנעשה בחברה בצורה אובייקטיבית, יועץ פיתוח ארגוני יודע להסתכל על הדברים בצורה נקייה ללא אינטרסים. ובנוסף לכך מי שאינו מומחה בתחום הפיתוח הארגוני יתקשה להציע כלים נכונים לשיפור, משום כך יש צורך לפנות לאדם מומחה שהוא יועץ פיתוח ארגוני.

יועץ פיתוח ארגוני צבר במהלך השנים ידע רב והוא הפך מומחה בתחום זה. בדיוק כמו שאם תכאב לך השן לא תבצע לעצמך בדיקה וטיפול שורש.

ענן מונחים עסקיים

להלן 3 מרכיבים בארגון אליהם מתייחס פיתוח ארגוני:

  1. מבנה ארגוני – במטרה להוביל לתפקוד מיטבי. קיימים סוגי מבנים ארגוניים שונים, יועץ פיתוח ארגוני טוב ידע לזהות מה המבנה המתאים לכל ארגון בהתאם לצרכים ולמטרה. לדוגמא: מבנה ארגוני מוטה אזור – בראש עומד מנכ"ל החברה, מתחתיו מנהל איזור ת"א, ומנהל איזור ירושלים. תחת כל מנהל איזור ישנו מנהל תחום (לדוג': מאפים, משקאות). מבנה ארגוני נוסף הוא – מוטה מוצר – בראש עומד מנכ"ל החברה, תחתיו עומדים מנהלי תחום, ומתחת לכל מנהל תחום ישנם מנהלי איזור. ומבנה נוסף- מטריציוני – תחת המנכ"ל ישנם מנהלי איזור, ובמקביל להם מנהלי תחומים.
  2. תהליכים בארגון – במטרה למקסם את הפוטנציאל שלו.
  3. פיתוח צוותים – איך לשפר את תהליכי העבודה של הצוות, שיתוף הפעולה בין אנשי הצוות, היחסים שבין המעביד לעובד וכדומה.

לסיכום, כל עסק צריך להיות בתהליכי שיפור כל הזמן, כדי להגיע למטרה וליעדים שהצבתם לעצמיכם. כאשר אתה נמצא בתוך הארגון עצמו קשה לזהות את הבעיות והתהליכים שעובדים לא נכון, ולכן יש צורך במישהו חיצוני, שרואה את הדברים ללא אינטרסים ובצורה אובייקטיבית. יועץ פיתוח ארגוני הוא מומחה במקצועו, ועל כן יודע לנתח את המצב הקיים, ולתת המלצות לשיפור תוך נתינת כלים מתאימים. חשוב להגדיר את המטרה אליה רוצים לשאוף, להבין את השוק והמתחרים, לזהות את החולשות בארגון.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
עסק, שולחן עבודה
ייעוץ עסקי ברמת גן

מרגישים כי העסק אינו צומח? מחפשים להגדיל את ההכנסות? שירותי ייעוץ עסקי ברמת גן יסייע לכם להבין מה מונע צמיחה עסקית, איך לשפר את המכירות ועוד. קראו הכל באתר.

בריאות, כושר, ספורט
תוכנית עסקית להקמת חדר כושר

אם חשבתם על הקמת חדר כושר, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים ותכנון נכון הכוללים תוכנית עסקית להקמת חדר כושר. קראו את המדריך המפורט הכולל יתרונות וחסרונות.

ייעוץ ארגוני בנתניה
ייעוץ ארגוני בנתניה

האחריות הכרוכה בניהול של עסק היא גדולה מאוד, ויש משמעות לכל חתיכה בפאזל, מהבעלים, ועד לאחרון העובדים הזוטרים. אין ספק כי יש ניהול עובדים ורמות

תמונת בחירת זכיינים
איך לבחור את הזכיינים הכי טובים?

המאמר איך לבחור את הזכיינים הכי טובים מסביר את תהליך בחירת הזכיין מנקודת המבט של הרשת המזכה, הדגשים שיש לשים להם לב וזאת כדי לבחור את הזכיינים הטובים ביותר.

ניהול זמן עסק
ניהול זמן איכותי

ניהול זמן איכותי – זו לא רק סיסמה מציג דרך לניהול זמן איכותי אשר תעשה סדר בבלגן ותצליח לפנות זמן ותעזור לנהל נכון יותר את משימות העסק