ניהול סיכונים

בשנים האחרונות עלה לכותרות המושג ניהול .סיכונים כאחד התהליכים החשובים והמשמעותיים בארגונים. כאשר הוא מבוצע כהלכה, ניהול סיכונים מאפשר התנהלות עקבית ויציבה במישורים רבים. גם לנוכח שינויים ותמורות בסביבה עסקית גועשת, באמצעות ניהול סיכונים נכון, קל לתמרן. מהו ניהול סיכונים וכיצד מוגדרים סיכונים ? קראו עוד במאמר.

מבעלי עסקים קטנים ועד ארגונים וחברות בינלאומיות, כולם נדרשים להתמודד עם סיכונים שונים. הסיכונים משתנים ותלויים בגורמים רבים. דוגמאות: תלוי גודל הארגון, אופיו והסביבה העסקית בה פועל, סיכונים סביבתיים ועוד. במציאות הכלכלית והעסקית של ימינו, ניהול סיכונים הוא תהליך מחייב מציאות. במסגרת פעילות עסקית שוטפת של הארגון וכמענה לגורמים שונים כדוגמת תחרות קיימת, תקנות, חוקים, תקן מקצועי ועוד רבים, זה הכרח.. כיצד מוגדר סיכון, מהו מערך ניהול סיכונים אפקטיבי ומי מתאים להוביל הליך שכזה? היועצים העסקיים של  Minded ייעוץ עסקי – שירותי ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי וייעוץ ארגוני, ריכזו עבורכם את המענה לכל השאלות החשובות הללו.

מצג מדדים

כיצד מוגדר סיכון

בכל הליך של ייעוץ עסקי ובבואנו לבנות מערך ניהול סיכונים , חשוב להתחיל מהבסיס. הסוד בכל הליך מסודר ועקבי הוא בהגדרת אבני היסוד ובניית מסגרת עסקית ברורה. מסגרת אשר תאפשר לנו התנהלות נכונה הן בטווח הקצר והארוך. אם כן, מהו סיכון? סיכון מוגדר כהסתברות להתרחשותו של אירוע פנימי או חיצוני אשר עלול לגרום לפגיעה, אי ביטחון או אי ודאות וכן להפסד ונזק. אלו סיכונים קיימים ? יש קשת רחבה של סיכונים בעולם העסקי. סיכונים תפעוליים, ייצור, אסטרטגיה, שיווק וכמובן סיכונים פיננסיים שעיקרם קשורים בתכנון פיננסי.

חשיבות השליטה בגורמי סיכון

ניהול סיכונים הינו תהליך מובנה ומקצועי, רב שלבי ושיטתי. תכליתו היא הערכה ובקרה של סיכונים מתוך מטרה לצמצמם או לבטלם. מדובר על תהליך בניית תשתית ברורה המספקת לארגון או לחברה הגנה מפני סיכונים אפשריים נוכחיים ועתידיים.
ייחודו של תהליך ניהול הסיכונים הוא בכך שהוא מציע גישה חדשה ואקטיבית להתמודדות עם סוגיית הסיכונים. בתמסגרת התהליך ננקטים ומיושמים כלי התמודדות מעשיים, וזאת בניגוד לגישות העבר, הפסיביות יותר.

ההליך מאפשר לכל בית עסק או ארגון, לזהות את הסיכונים ולהגדיר את רמת הסיכון המתאימה. ליצור, בהתאמה, פעולות ודרכי התמודדות כנגד הסיכונים. חשיבותו הרבה אינה מונחת רק בזיהוי הסיכונים. חשיבותו בכך שהוא מספק לעסקים יכולות וכלים ישימים אשר מאפשרים להם שליטה במצב. עוזרים לו בהערכות קדימה ומעניקים לו יתרונות עסקיים וכלכליים ייחודיים לנוכח מצבי סיכון שונים. עוד נקודה חשובה, ממש כמו שאין עסק אחד הדומה למישנהו, כך גם תהליך ניהול הסיכונים מגוון ומשתנה מחברה לחברה. כל חברה ויעדיה העסקיים ואופי פעילותה.

ניהול סיכונים

כיצד מתבצע תהליך ניהול הסיכונים

לתהליך ניהול הסיכונים ישנם מספר שלבים ברורים:

זיהוי ומיפוי של גורמי הסיכון – בשלב הראשוני יבוצע איתור ותיעוד של גורמי סיכון קיימים בארגון. לצד זה , יעשה חיזוי של גורמי סיכון עתידיים בהתייחס לסביבה העסקית בה פועל הארגון.
ניתוח סיכונים – לאחר זיהוי של גורמי-סיכון, נבצע הערכה של רמות הסיכון השונות. נמפה את האירועים אשר עלולים להתרחש כתוצר של אותם גורמי סיכון.
הערכת סיכונים – נציג את תוצאות ניתוח סיכונים בליווי פרשנות של משמעותם עבור הארגון. נציג בהתייחסות למדדים שונים: כלכליים, אסטרטגיים ועוד.
בקרת סיכונים – בשלב הסופי נציע בחירה והפעלה של כלים ואמצעים פרקטיים. כלים אלו יאפשרו להפחית את הסיכונים או לבטלם.

אלו תועלות נוכל להפיק מהליך מקצועי ומדוייק

לניהול סיכונים המבוצע כהלכה, ישנם אינספור יתרונות עבור כל עסק באשר הוא. נציג חלק מהיתרונות הרבים בהם חזינו בעבודה מול לקוחות שונים:

גידול עסקי וניהול מיטבי – ניהול סיכונים הוא כלי אקטיבי ועוצמתי, אשר מחזיר את השליטה לידי העסק. כלי זה מאפשר לזהות גורמים אשר עלולים לגרום לנזק. בכך הוא משפיע באופן ישיר על היכולת לגידול עסקי באמצעות ניהול עסקי נכון, כזה המייצר רווחיות.
הפחתת סיכונים וצמצום הפסדים כספיים – בתהליך מדויק של זיהוי סיכונים ואירועים אשר עלולים להשפיע על העסק או הארגון, מופחתת אי הוודאות בארגון וקטן ההפסד הכספי.
ייעול, שיפור ואופטימיזציה של משאבים שונים בארגון – ניהול סיכונים מסייע בבחינה מתמדת של יעילות השקעת המשאבים השונים בארגון, לצד ייעולם לאפיקים אפקטיביים.
מיפוי וזיהוי הזדמנויות עסקיות – ניהול סיכונים מדויק מאפשר לארגון להשיג יתרון ברור על פני המתחרים. הוא מאפשר זיהוי של הזדמנויות עסקיות בטווח המיידי והארוך תוך ניהול זמן איכותי של העסק.
התאמה לתקנות ופעילות במסגרת החוק וכללי הרגולציה – במסגרת ניהול הסיכונים, הארגון מבצע מעקב והתאמה לדרישות החוק ומקטין את הסיכוי לחשיפה משפטית.

בניית תכנית

חברת Minded – ניהול סיכונים וזיהוי הזדמנויות עסקיות

נעים להכיר, אנחנו Minded יעוץ , משרד בוטיק המספק שירותי ייעוץ עסקי, פיננסי ושיווקי לעסקים קטנים ובינוניים בתחומי הקמעונאות, מזון, מסחר ושירותים.
אצלנו ב-Minded , הלקוח הוא מהות כל תהליך. אנו רואים חשיבות רבה למחויבות ומסירות ללקוחותינו ולערכיו. תהליך הייעוץ שלנו כולל מתן ליווי אישי ומקצועי לכל אורכו, בבית העסק של הלקוח. כך שתוכלו לקבל מענה איכותי לכל צורך במהלך הדרך.

בימינו, כל עסק נאלץ להתמודד עם תנאי אי וודאות כאלו או אחרים. אי הוודאות עשויה להוות גורם מעכב או מחבל בהצלחה העסקית , אך גם יכול לאפשר  הזדמנויות. ארגונים אשר בוחרים בגישה אקטיבית של ניהול סיכונים זוכים ביתרונות יקרים אל מול מתחריהם. 
אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולגלות כיצד תוכלו גם אתם להתמודד עם אתגרים וסיכונים, לצמוח, להתפתח ולממש יעדים.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
פתיחת חברה ברשם החברות
פתיחת חברה ברשם החברות

בקרו במדריך המלא בנושא פתיחת חברה ברשם החברות, הכולל את כל הפעולות שאתם זקוקים לבצע ע"מ להקים חברה חדשה. המדריך כולל מידע, טיפים וייעוץ.

תוכנית עסקית דוגמאות
תוכנית עסקית דוגמאות

חיפשתם תוכנית עסקית דוגמאות? המדריך הבא בדיוק בשבילכם. כאן תמצאו דוגמאות לבניית תוכנית מותאמת לעסק ודוגמאות מעסקים שונים. MINDED ייעוץ עסקי

פתיחת עסק קטן
פתיחת עסק זעיר

רגע לפני שפותחים עסק קטן, יש להבין אילו מכשולים עומדים בפניכם? כיצד ניתן לעקוף אותם? המדריך בנושא פתיחת עסק זעיר \ קטן. MINDED ייעוץ עסקי

ליווי עסקי, הצלחה עסקית
ליווי עסקי

זקוקים לשירותי ליווי עסקי לשם הגדלת הרווחים ולשיפור נתוני העסק? באמצעות 4 השלבים תוכלו לעשות זאת ביעילות. המדריך המלא באתר, וגם על שירותיה של חברתנו.

תוכנית עסקית ל-STARTUP
תוכנית עסקית לסטארט אפ

הצלחה עם סטארטאפ חדש, תלויה במספר גורמים מרכזיים. קראו הכל בנושא תוכנית עסקית לסטארט אפ, והתחילו כבר עכשיו ליישם. MINDED ייעוץ עסקי