ניהול סיכונים

בשנים האחרונות עלה לכותרות מושג ניהול הסיכונים כאחד התהליכים החשובים והמשמעותיים בארגונים. כאשר הוא מבוצע כהלכה, ניהול סיכונים מאפשר לעסקים וחברות התנהלות עקבית ויציבה במישורים רבים, גם לנוכח שינויים ותמורות בסביבה עסקית גועשת. מהו ניהול סיכונים וכיצד מוגדרים סיכונים ? הכל על כך במאמר שלפניכם.

כולנו, מבעלי עסקים קטנים ועד ארגונים וחברות חוצות עולם, נדרשים להתמודד עם סיכונים שונים, תלויי גודל הארגון, אופיו והסביבה העסקית בה אנו פועלים. במציאות הכלכלית והעסקית של ימינו ניהול סיכונים הוא תהליך מחייב מציאות במסגרת פעילות עסקית שוטפת של הארגון וכמענה לגורמים שונים כדוגמת תחרות קיימת, תקנות, חוקים, תקן מקצועי ועוד רבים. כיצד מוגדר סיכון, מהו מערך ניהול סיכונים אפקטיבי ומי מתאים להוביל הליך שכזה? היועצים של חברת Minded ייעוץ עסקי – חברת הבוטיק המובילה לשירותי ייעוץ עסקי, ייעוץ פיננסי וייעוץ ארגוני, ריכזו עבורכם את המענה לכל השאלות החשובות הללו.

מצג מדדים

כיצד מוגדר סיכון

בכל הליך של ייעוץ עסקי ובבואנו לבנות מערך ניהול סיכונים , חשוב להתחיל מהבסיס. למעשה, הסוד בכל הליך מסודר ועקבי ( באשר הוא ) הוא בהגדרת אבני היסוד ובניית מסגרת עסקית ברורה, אשר תאפשר לנו התנהלות נכונה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. אם כן, מהו סיכון? סיכון מוגדר כהסתברות להתרחשותו של אירוע פנימי או חיצוני אשר עלול לגרום לפגיעה, לאי ביטחון או לאי ודאות וכן להפסד ונזק. אלו סיכונים קיימים ? סיכונים תפעוליים, סיכונים אסטרטגיים וכמובן, סיכונים פיננסיים אשר נבנו באמצעות תכנון פיננסי.

חשיבות השליטה בגורמי סיכון

ניהול סיכונים הינו תהליך מובנה ומקצועי, רב שלבי ושיטתי אשר תכליתו היא הערכה ובקרה של סיכונים מתוך מטרה לצמצמם ככל הניתן או לבטלם. ביסודו, מדובר על תהליך המבנה תשתית ברורה המספקת לארגון או לחברה הגנה מפני סיכונים אפשריים נוכחיים ועתידיים, אולם זהו רק קצה הקרחון.
ייחודו של תהליך ניהול הסיכונים הוא בכך שהוא מציע גישה חדשה ואקטיבית להתמודדות עם סוגיית הסיכונים, בה ננקטים ומיושמים כלי התמודדות מעשיים, וזאת בניגוד לגישות העבר, הפסיביות יותר.

ההליך מאפשר לכל בית עסק או ארגון, לזהות את הסיכונים האפשריים, להגדיר את רמת הסיכון המתאימה וליצור, בהתאמה, פעולות ודרכי התמודדות כנגד הסיכונים. חשיבותו הרבה אינה מונחת רק בזיהוי הסיכונים , אלא בכך שהוא מספק לעסקים יכולות וכלים ישימים אשר מאפשרים להם שליטה במצב, מסייעים להם בהערכות קדימה ומעניקים להם יתרונות עסקיים וכלכליים ייחודיים לנוכח מצבי סיכון שונים. ועוד נקודה חשובה, ממש כמו שאין עסק אחד הדומה למישנהו, כך גם תהליך ניהול הסיכונים מגוון ומשתנה מחברה לחברה בהתייחס ליעדיה העסקיים ולאופי פעילותה.

ניהול סיכונים

כיצד מתבצע תהליך ניהול הסיכונים

לתהליך ניהול הסיכונים ישנם מספר שלבים ברורים:

זיהוי ומיפוי של גורמי הסיכון – בשלב הראשוני נבצע איתור ותיעוד של גורמי סיכון קיימים בארגון לצד חיזוי של גורמי סיכון עתידיים בהתייחס לסביבה העסקית בה פועל הארגון.
ניתוח סיכונים – לאחר זיהוי של גורמי-סיכון, נבצע הערכה של רמות הסיכון השונות וכן נמפה את האירועים אשר עלולים להתרחש כתוצר של אותם גורמי סיכון.
הערכת סיכונים – בשלב הבא, נציג את תוצאות ניתוח סיכונים בליווי פרשנות של משמעותם עבור הארגון, בהתייחס למדדים שונים: כלכליים, ערכיים ועוד.
בקרת סיכונים – בשלב הסופי נציע בחירה והפעלה של כלים ואמצעים פרקטיים המאפשרים להפחית את הסיכונים או לבטלם כליל.

אלו תועלות נוכל להפיק מהליך מקצועי ומדוייק

לניהול סיכונים המבוצע כהלכה, ישנם אינספור יתרונות עבור כל עסק באשר הוא. בחרנו לשתף עמכם מקבץ חלקי של היתרונות הרבים בהם חזינו בעבודה מול לקוחות שונים:

גידול עסקי וניהול מיטבי – ניהול סיכונים הוא כלי אקטיבי ועוצמתי, אשר מחזיר את השליטה לידי העסק ומאפשר לזהות גורמים אשר עלולים לגרום לנזק. בכך הוא משפיע באופן ישיר על היכולת לגידול עסקי באמצעות ניהול עסקי נכון המייצר רווחיות.
הפחתת סיכונים וצמצום הפסדים כספיים – בתהליך מדויק של זיהוי סיכונים ואירועים אשר עלולים לגרום לנזק, מופחתת אי הוודאות בארגון וקטן ההפסד הכספי.
ייעול, שיפור ואופטימיזציה של משאבים שונים בארגון – ניהול סיכונים מסייע בבחינה מתמדת של יעילות השקעת המשאבים השונים בארגון, לצד תיעולם לאפיקים אפקטיביים.
מיפוי וזיהוי הזדמנויות עסקיות – ניהול סיכונים מדויק מאפשר לארגון להשיג יתרון ברור על פני המתחרים בזיהוי של הזדמנויות עסקיות בטווח המיידי והארוך יותר תוך ניהול זמן איכותי לעסק שלכם.
התאמה לתקנות ופעילות במסגרת החוק וכללי הרגולציה – במסגרת ניהול הסיכונים, הארגון מבצע מעקב והתאמה לדרישות החוק ומקטין את הסיכוי לחשיפה משפטית.

בניית תכנית

חברת Minded – ניהול סיכונים וזיהוי הזדמנויות עסקיות

נעים להכיר, אנחנו חברת Minded , חברת בוטיק המספקת שירותי ייעוץ עסקי, פיננסי וארגוני לעסקים קטנים ובינוניים בתחומי הקמעונאות, מזון, מסחר ושירותים.
אצלנו ב-Minded , הלקוח הוא מהות כל תהליך. אנו רואים חשיבות רבה ומרכזית לעזור לכל עסק להתפתח תוך שימת דגש על מחויבות ומסירות לעסק ולערכיו. תהליך הייעוץ שלנו כולל מתן ליווי אישי ומקצועי לכל אורכו, כך שתוכלו לקבל מענה לכל צורך במהלך הדרך.

לצערנו, בימינו, כל עסק נאלץ להתמודד עם תנאי אי וודאות כאלו או אחרים. אי הוודאות עשויה להוות גורם מעכב או מחבל בהצלחה , אך לא פחות מכך גורם ממנף, אשר מאפשר לנו הזדמנויות למימוש היעדים שלנו. ארגונים אשר יבחרו בגישה אקטיבית של ניהול סיכונים אפקטיבי ויעיל, יעצימו את היכולת להתמודד באופן מיטבי עם אי הוודאות ויזכו לביטחון, יעילות ואף ליתרון משמעותי בסביבה תחרותית.
אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולגלות כיצד תוכלו גם אתם להתמודד נכונה עם אתגרים וסיכונים, לצמוח, להתפתח ולממש יעדים.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
תוכנית עסקית להקמת מלון, תיירות, פקידת קבלה בבית מלון
תוכנית עסקית להקמת מלון

חולמים להקים בית מלון ולא יודעים מאיפה להתחיל? תוכנית עסקית להקמת מלון מיועדת בדיוק עבורכם! במאמר תמצאו את כל מה שנחוץ לדעת על הקמת מלון רווחי.

מורה עם ילדים
הערכת עובדי הוראה

מקצוע ההוראה הוא מאוד יוצא דופן, ושונה ממרבית הדרכים המקצועיות שאנשים בוחרים לעצמם. מרבית העוסקים במקצוע ההוראה מגיעים אליו מתוך תחושת שליחות, ולאו דווקא מהרצון

הגדלת המכירות בעסק
הגדלת המכירות בעסק

ההגדלת מכירות בעסק הגדלת מכירות בעסק היא בסופו של יום המטרה העיקרית של כל עסק. מנגד, לא מדובר במשימה פשוטה כלל וכלל. הרבה מאוד גורמים

ייעוץ ארגוני ברעננה
ייעוץ ארגוני ברעננה

לא כל עסק יודע לעבוד נכון, ולכן, שווה לכם להיכנס לתהליך של ייעוץ ארגוני ברעננה, שיעזור באופטימיזציה של העסק.

ארגון וסדר, יומן עבודה/אישי
פיתוח ארגוני בתל אביב

שירותי פיתוח ארגוני בתל אביב או בכל אזור אחר, כוללת בתוכה מספר מאפיינים חשובים ביותר לצורך התרחבות וצמיחה עסקית. כאן במאמר נדבר עליהם..!

לשיחה לחץ כאן
1
רוצה לדבר בווטסאפ?
MINDED יעוץ עסקי|ארגוני|פיננסי
היי,
נשמח לשוחח בווטסאפ.