ייעוץ עסקי -MINDED - לוגו האתר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
הגדלת המכירות בעסק

ההגדלת מכירות בעסק

הגדלת מכירות בעסק היא בסופו של יום המטרה העיקרית של כל עסק. מנגד, לא מדובר במשימה פשוטה כלל וכלל. הרבה מאוד גורמים מעורבים בתהליך. על העסק לאזן בין כל הגורמים מבלי שיבואו אחד על חשבון השני. הופך את המשימה למורכבת עוד יותר.
כדי לגשת למשימה של הגדלת מכירות בעסק, עליכם לדעת קודם כל מה הרווחיות הקיימת בעסק. בלי זה, לא תדעו היכן אתם עומדים. ויותר מכך- לאן אתם יכולים לצמוח.
איך בודקים את הרווחיות של העסק ואיך מוציאים לפועל כל אחת מארבע השיטות להגדלת המכירות בעסק?

על כך נרחיב ממש בשורות הבאות.

הגדלת המכירות בעסק

עד כמה העסק רווחי?

עסקים רבים מתייעצים איתנו ואנו תמיד אומרים כך:
כדי לייצר תהליך של הגדלת המכירות בעסק, לא מספיק לבדוק כמה כסף נשאר בסוף החודש או השנה. חייבים להסתכל על התמונה המלאה. התמונה המלאה כוללת גם הוצאות שונות. אז בואו נכיר את המדדים שיסייעו לכם לבדוק את רווחיות העסק:

רווח גולמי:

למעשה זה ההפרש שבין ההכנסה לעלויות הייצור ו/או החומר/המוצר. רווח גולמי נמוך יכול להיות בגלל עלויות ייצור גבוהות מדי. במקרה הזה, כדאי לנסות ולהקטין אותן, לייעל את הייצור או לקבוע תמחור אופטימלי.

רווח תפעולי:

זהו ההפרש המתקבל בין הכנסות לבין כלל הוצאות התפעול למעט תשלום לרשויות. הוצאות התפעול מורכבות משירותים או תשתיות כמו ביטוחים, שכירות, שיווק ועוד. הוצאות אלו יכולות להשתנות בהתאם לאופי השירותים, סוגי העובדים ומשתנים נוספים. 

רווח נקי:

השורה התחתונה. הסכום שנשאר מהפעלת הפעילות העסקית לאחר כלל עלויות העסק. ככל שהוא קטן יותר, כך העסק בסיכון גבוה יותר והרווח נמוך יותר. כל תחום עסקי מאופיין בשולי רווח שונים ולכן אין כלל אחד לכל העסקים.

4 השיטות העיקריות להגדלת המכירות בעסק

ועכשיו לעניין העיקרי לשמו התכנסנו היום.

בשורות הבאות נפרט על כל אחת מהדרכים העיקריות להגדלת המכירות בעסק. החל מבניית תכנית עסקית ומודל עסקי, דרך תמחור נכון, צמצום תקורות ועד לבניית אמצעי שיווק ומכירה רלוונטיים.

בניית תכנית עסקית

תכנית עסקית היא מפת הדרכים של העסק, "המצפן". תוכנית זו מאפשרת להבין מה המטרות העיקריות של העסק, מהם השלבים שהעסק צריך לעבור ואיך להשיג אותם.
תכנית עסקית חשובה מאוד לכלל העסקים ובכל שלביו העסקיים.
תכנית עסקית נבנית לאחר מחקר שוק מלא, הכרות עם הפעילות העסקית והיכולות. לרוב מגיע כחלק מייעוץ עסקי. מעבר לתמחור נכון, הגדלת הרווחיות, שיווק, אסטרטגיה ועוד, מתמקדת התוכנית גם באיתור מקורות מימון לעסק וקביעת מערך הסמכויות והתפקידים בעסק באמצעות ליווי הארגוני.

תמחור נכון

תמחור נכון לוקח בחשבון את ההוצאות השונות שהצגנו, כמו גם מצבים של הוצאות משתנות, כדי למנוע העלאת מחירים לא מתוכננת כתוצאה ממצבים אלו, שמקשה על תהליכי המכירות והגדלת המכירות.
מאחר שבכל תעשייה או סגמנט שולי הרווח מעט שונים, לבעלי עסקים לא מנוסים אנחנו ממליצים בחום להיעזר בשירותים של יועץ עסקי לניהול עסקי כזה אשר מנוסה בתחומים שונים ובבניית תוכניות עסקיות ללקוחות מתחומים שונים.

אחד הדברים שאנחנו מדגישים שוב ושוב לעסקים הוא המיתוג העסקי והמוניטין של העסק. לפעמים בעלי עסקים חושבים שמחירים שווים לכל נפש יעשו את העבודה. בפועל, אם המוצרים שלכם לא מספקים את ציפיות הלקוחות, גם מחירים נמוכים לא יעזרו.
כך, ברוב המקרים חשוב שלא ליפול למלכודת של תמחור לפי המתחרים. גם אם הדמיון ביניכם גדול ורב, אתם לא יודעים מה רמת הנאמנות של לקוחות המתחרים, או המוניטין של אותו עסק.

צמצום תקורות

תקורות משפיעות באופן ישיר על הרווח התפעולי מכיוון שהן כוללות הוצאות שלא קשורות לתהליך הייצור. אלו יכולות להיות הוצאות מים, שכר דירה, ביטוח, ראיית חשבון ועוד.
בדיוק כמו שאתם משווים מחירים וצורך לרכוש דבר מה כצרכנים פרטיים, כך עליכם לעשות גם כעסקים. לדוגמה, יכול להיות שמעבר למשרד קטן יותר, או אפילו לחדר נפרד בבית, יכול לצמצם את התקורות בלי לפגוע בזמינות ובתפוקה של העסק. אנחנו ממליצים תמיד לבדוק גם את המספרים שהבנקים מציעים לכם מבחינת עמלות, ריביות ועוד. אפילו שינוי קטן על פניו כמו שימוש חכם במזגנים יכול להשפיע על התקורות בתקופת הקיץ החם.

עובדים במחשב

הגדלת המכירות בעסק באמצעות בניית אמצעי שיווק ומכירה רלוונטיים

עליכם לוודא שאתם לא מבזבזים יותר מדי זמן, אנרגיה או כסף על גיוס לקוחות חדשים.
כיום יש כל כך הרבה פעולות שאתם יכולים לעשות בעצמכם, כמו לפתוח רשומה בשירות העסקים של גוגל, או להריץ קמפיין ממומן בפייסבוק.
בנייה של אמצעי שיווק ומכירה רלוונטיים לתקופה ולקהל היעד שלכם יכולה להגדיל את המכירות ולהקטין את המשאבים שאתם מקצים למימוש מטרה חשובה זו.

טיפ מאיתנו אליכם – הגדלת מכירות היא תהליך

הגדלת מחזור המכירות בעסק היא לא תהליך של יום אחד, וגם לא שבוע או חודש.
את המכירות מודדים על גבי ציר הזמן ולאורך תקופה ארוכה, על מנת לזהות מגמות ולראות האם יש קשר בין פעולה מסוימת שביצעתם לבין המכירות בטווח הארוך. אז קחו נשימה עמוקה, וזכרו שאתם פועלים אסטרטגית לטווח הארוך.

אנו בחברת Minded רואים חשיבות רבה לסייע לכל עסק להתפתח תוך שימת דגש על מחויבות ומסירות לערכי העסק. תהליך הייעוץ שלנו כולל ליווי צמוד של בעל העסק בבניית תוכנית עסקית, בהבניית מודל עסקי ותמחור נכון, ביצירת חבילות שירותים ומוצרים רווחיים ובבניית אמצעי שיווק ומכירה רלוונטיים.
כל אלו יתרמו בסופו של יום לעבודה מדויקת ונכונה יותר ולהגדלת המכירות.
אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על תהליך הייעוץ העסקי שלנו ועל הדרכים להגדלת המכירות, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר כעת.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ארגון וסדר, יומן עבודה/אישי
פיתוח ארגוני בתל אביב

שירותי פיתוח ארגוני בתל אביב או בכל אזור אחר, כוללת בתוכה מספר מאפיינים חשובים ביותר לצורך התרחבות וצמיחה עסקית. כאן במאמר נדבר עליהם..!

ייעוץ ארגוני בחיפה
ייעוץ ארגוני בחיפה

יעוץ ארגוני בחיפה  העיר חיפה לקחה בשנים האחרונות כמה צעדים קדימה מבחינת קידום עסקים ואזורי מסחר. העיר מתפתחת בקצב מסחרר והרבה מאוד חברות וארגונים בוחרים

רשתות מזכות
רשתות מזכות

אנו מציעים שירותי ייעוץ עבור רשתות מזכות בתחילת דרכן או רשתות ותיקות המעוניינות להתפתח ולצמוח. אנחנו ב-MINDED יודעים כיצד להתאים את המודל העסקי להצלחת הרשת.

תמונת בחירת זכיינים
איך לבחור את הזכיינים הכי טובים?

המאמר איך לבחור את הזכיינים הכי טובים מסביר את תהליך בחירת הזכיין מנקודת המבט של הרשת המזכה, הדגשים שיש לשים להם לב וזאת כדי לבחור את הזכיינים הטובים ביותר.